- Клиникалық әрекет етуге жол беру үшін сертификат беру.
- Медициналық білімі бар мамандарға тиісті біліктілік категорияның берілуі туралы куәлік беру.
Сертификат/куәлік алу үшін egov.kz порталы арқылы құжат тапсыру
Сіз www.elicense.kz порталында онлайн аттестация өтуге құжаттарды тапсыра аласыз.
Бұл үшін сізге қажет:
- ЭЦҚ алу;
- порталда тіркелу және авторизациядан өту;
- құжаттардың электронды көшірмелері қосылған өтініш жолдау:
- қызмет алушының ЭЦҚ-сымен куәландырылған электронды құжат нысанындағы сауал беру;
- мамандардың кәсіби даярлығын бағалау және біліктілігінің сәйкестігін растау нәтижесінің көшірмесі;
- медициналық білім алу дипломының электронды көшірмесі;
- мәлімделген мамандық бойынша интернатураны, резидентураны, клиникалық ординатураны (бар болса) аяқтағаны туралы құжаттың электронды көшірмесі;
- мәлімделген мамандық бойынша қайта даярлау туралы куәліктің электронды көшірмесі (бар болса);
- мәлімделген мамандық бойынша соңғы 5 жыл ішінде біліктілігін арттыру туралы куәліктің көшірмесі (бар болса);
- ҚР тыс жерде медициналық білім алған адамдар үшін білімі туралы құжаттарды тану және нострификациялау туралы куәліктің электронды көшірмесі;
- білімі туралы құжаттарды алғаннан кейін тегін, атын немесе әкесінің атын (бар болса) өзгерткен адамдар үшін тегін, атын, әкесінің атын (бар болса) ауыстырғаны немесе некеге отырғаны туралы немесе некені бұзу туралы куәлігінің электронды көшірмесі.
Шетел тілінде берілген құжатқа қосымша мемлекеттік немесе орыс тіліндегі аударманың нотариалды куәландырылған көшірмесі көрсетіледі.
Қызмет көрсету мерзімі: 5 жұмыс күні. Мемлекеттік баж төленбейді.
Қызмет көрсетудің түпкі нәтижесі: 5 жылғы мерзімі бар маман сертификатының/куәліктің берілуі немесе бас тарту туралы негіздемелі жауап.
Аттестациядан өту үшін өкілетті орган арқылы құжаттарды тапсыру
Қызмет алушының қызмет көрсетушіге жүгіну кезінде медициналық қызмет жасау саласындағы мемлекеттік қызмет көрсету үшін қажетті құжаттар тізімі:
- мемлекеттік қызмет стандартының 2 қосымшасына сәйкес нысан бойынша өтініш;
- мемлекеттік қызмет стандартының 3 қосымшасына сәйкес мәліметтер нысаны;
- мамандардың кәсіби даярлығын бағалау және біліктілігінің сәйкестігін растау нәтижесінің көшірмесі («ДСДРО» РМК берілген);
- медициналық білімі туралы дипломның көшірмесі;
- мәлімделген мамандық бойынша интернатураны, резидентураны, клиникалық ординатураны (бар болса) аяқтағаны туралы құжаттың көшірмесі;
- мәлімделген мамандық бойынша қайта даярлау туралы куәліктің көшірмесі (бар болса);
- мәлімделген мамандық бойынша соңғы 5 жыл ішінде біліктілігін арттыру туралы куәліктің көшірмесі (бар болса);
- ҚР тыс жерде медициналық білім алған адамдар үшін білімі туралы құжаттарды тану және нострификациялау туралы куәліктің көшірмесі;
- білімі туралы құжаттарды алғаннан кейін тегін, атын немесе әкесінің атын (бар болса) өзгерткен адамдар үшін тегін, атын, әкесінің атын (бар болса) ауыстырғаны немесе некеге отырғаны туралы немесе некені бұзу туралы куәлігінің көшірмесі.
Шетел тілінде берілген құжатқа қосымша мемлекеттік немесе орыс тіліндегі аударманың нотариалды куәландырылған көшірмесі көрсетіледі.
Қызмет көрсету мерзімі: 10 жұмыс күні. Мемлекеттік баж төленбейді.
Қызмет көрсетудің түпкі нәтижесі: 5 жылғы мерзімі бар маман сертификатының/куәліктің берілуі немесе бас тарту туралы негіздемелі жауап.
Постановлением Правительства Республики Казахстан от 8 декабря 2020 года №828 внесены изменения в постановление Правительства Республики Казахстан от 23 октября 2018 года №669 «О некоторых вопросах лицензирования медицинской и фармацевтичечской деятельности», где лицензиаром по осуществлению медицинской деятельности и по осуществлению видов фармацевтической деятельности определены территориальные подразделения ведомства государственного органа в сфере оказания медицинских услуг (помощи).
Сіздің пәтеріңізде салқын суды ажыратып тастады ма? Сіз қайда жүгіну керектігін білмейсіз бе? Салқын су құбыры жарылып апатты жағдай орын алғанда қандай шаралар жасау қажет? Апатты жою үшін қандай мерзім белгіленген? Біз жауап бере алатын заңды сұрақтар орын алады.
Суық су құбырларының жарылу жағдайында кімге жүгінеміз?
Егер сіз авариялық жағдайдың–суық су немесе қоғамдық аумақтарда кәріз құбырлары жарылуына (көп пәтерлі үйлердің аула аумағы, жолдар және т.б.) куә болып жатсаныз, сіз тәулік бойы жұмыс істейтін Бірыңғай кезекшілік-диспетчерлік 109 қызметіне қоңырау шала аласыз. Суық сунемесе кәріз жүйелері құбырлары пәтер немесе үй-жайішінде, сондай-ақ, кіре берісте жарылған жағдайда, сіз сіздің ПИК немесе басқарушы компанияның апаттық қызметіне жүгіне аласыз.
Авариялық жағдайды жою
109 жедел қызметіне түскен өтінім қызмет көрсететін кәсіпорынның диспетчерлік қызметіне жедел бағытталады. Диспетчерлік қызмет өтінімді қабылдағаннан кейін 15 минут ішінде авариялық жағдайды күндізгі уақытта жою үшін ақпаратты РЭУ (Аудандық пайдалану учаскелеріне) жолдайды. Түнгі уақытта кезекші бригада ҚҚТ (Орталық диспетчерлік қызметі мемлекеттік коммуналдық кәсіпорынның шаруашылық жүргізу құқығындағы «Су желісі»), авариялық жағдайды жою бойынша шараларды кезекші бригадаға жөнелтеді. Ағып жатқан су жол жабынын бұзып, көлік қозғалысын тоқтатып, көшені, коллектор, ғимараттардың жертөлелері және т.б. субасу секілді шұғыл жағдайлардан бөлек, абоненттер құбырлардын ажыратылғаны туралы алдын ала ескертілуі тиіс, Жөндеу бригадасы қауіпсіздік техникасын сақтау мақсатында зақымданған жерді түгендемелік қалқандармен уақытша қоршайды. Апаттын алдын алғаннан кейін 10 минут ішінде кәсіпорынның жедел қызметкерлері аварияны оқшаулау/жою туралы қажетті қосымша ақпаратты барлық мүдделі мемлекеттік органдарға, қала ұйымдары мен қызметтеріне одан әрі тарату үшін 109 қізметіне жібереді.
Авариялық жағдайды жою мерзімдері
Авариялық жағдайларды жою мерзіміне тиіс құбырлардың диаметріне және жұмыс жасау жағдайына байланысты 8-ден 24 сағатқа дейін асырылуы керек. Аталған уақыт бұзылудың күрделігіне және ажырату учаскесі нүктесінен істен қашық болғанына байланысты ұзара береді. Сондай-ақ, зақымды жойғаннан кейін құбырды дезинфекциялауға 4-тен 54 сағатқа дейін кетеді. Су 24 сағат болмаған жағдайда уақытша сумен жабдықтау ұйымдастырылады – суды су тасығыш мәшинелерімен тасиды. Көрсетілген мерзімдер өрескел бұзғылған жағдайда, сіз жауапты тұлғаларға қатысты шаралар қабылдауына Энергетика және коммуналдық шаруашылық басқармасына (жетекшілік ететін орган «Су желісі» МКК) жүгіне аласыз.
В вашей квартире отключили холодную воду, и вы не знаете куда обратиться? Какие меры принимать при аварийной ситуации в виде прорыва трубы холодной воды? Какой срок установлен для устранения аварии? Возникают закономерные вопросы, на которые мы поможем найти ответы.
Куда обращаться в случае прорыва труб холодной воды?
В случае если вы стали свидетелем аварийной ситуации – прорыва труб холодной воды или канализации на общественных территориях (дворовая территория многоквартирных домов, дороги и др.), вы можете позвонить по круглосуточному телефону Единой дежурно-диспетчерской службы 109. В случае прорыва труб холодной воды или канализации внутри квартиры или помещения, а также в подъезде, вы можете обратиться в аварийную службу вашего КСК или управляющей компании.
Устранение аварийной ситуации
Заявка, поступившая в службу 109, оперативно перенаправляется в диспетчерскую службу обслуживающего предприятия. Диспетчерская служба, приняв заявку, в течение 15 минут направляет информацию в РЭУ (районный эксплуатационный участок) для устранения аварийной ситуации в дневное время. В ночное время в дежурную бригаду ЦДС (Центральная диспетчерская служба государственного коммунального предприятия на праве хозяйственного ведения «Су желісі») для принятия мер по устранению аварийной ситуации дежурной бригадой. О выключении трубопроводов абоненты должны быть заранее предупреждены, кроме экстренных случаев, когда изливающаяся вода разрушает дорожное покрытие, приводит к остановке движения транспорта, затопляет улицу, коллектора, подвалы зданий и т.п. Место повреждения дежурная бригада временно ограждает инвентарными щитами с целью соблюдения техники безопасности. После предотвращения аварии в течение 10 минут оперативные работники предприятия направляют необходимую дополнительную информацию об устранении/локализации аварии в службу 109 для дальнейшего распространения всем заинтересованным государственным органам, организациям и службам города.
Сроки устранения аварийной ситуации
Устранение аварийной ситуаций должно быть осуществлено в срок от 8 до 24 часов в зависимости от диаметра трубы и условий выполнения работ. Указанное время может быть увеличено в зависимости от сложности повреждения и удаленности от точки отключения участка. Также, требуется дополнительное время для дезинфекции трубопровода после ликвидации повреждения на срок от 4 до 54 часов. При отсутствии водоснабжения более 24 часов организуется альтернативное (временное) водоснабжение – подвоз воды водовозами. В случае грубого нарушения указанных сроков, вы можете обратиться в Управление энергетики и коммунального хозяйства (курирующий орган ГКП «Су желісі») для принятия мер в отношении ответственных лиц.
Күн сайын, сатып алуларды жасай отырып әрбіріміз алдаумен кездесіуіміз мүмкін. Осындай құбылыс таңдардырмайды және көптеген сауда мекендерінде орын алады. Тұтынушы есеппен немесе таразымен алдауға базарда ғана емес, сатып алушы есептері компьютер арқылы өтетін, нақты электронды таразылар мен бейнебақылау камералары орнатылған заманауи супермаркетте де тап болуы мүмкін.
Сізді дүкенде/базарда тауарды сатып алу кезінде алдаған жағдайда не жасау қажет?
Есеппен алдаудың бірнеше тәсілі бар: тауарлар жиын құнын қате есептеу, қайтарымды қате беру, тауардың бағалық белгісінде және касса чегінде әртүрлі бағаларды белгілеу, біле тұра теріс бағаларды белгілеу және тағы басқа. Ал тұтынушы не жасай алады? Өз құқықтарын қалай қорғай алады? Жосықсыз сатушыны жауапкершілікке қалай тартуға болады?
Осындай жағдайларда тұтынушы білуі тиіс: Қазақстан Республикасының 2010 жылғы 4 мамырындағы «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» Заңының 10 бабына сәйкес, тұтынушының тауар (жұмыс, қызмет) туралы, сондай-ақ сатушы (өндіруші, жасаушы) туралы толық, расталған және мерзімді ақпарат алуға құқығы бар.
Кассада жанжал болдырмау үшін тұтынушы тек алатын тауар атын және оның бағалығындағы құнын назар аударып оқуы ғана емес, сондай-ақ әр тауар мен бағалық штрих-кодының сәйкестігін тексеруі жөн. Оны дербес жасауға болады, бұл үшін өзіне-өзі қызмет ету дүкендерінің және супермаркеттерінің көбінде сауда құжыраларында орнатылған штрих-код сканерлерін пайдалануға болады. Тауардың баға көрсеткіші мен оның кассадағы түпкі құны әртүрлі болған кезде туатын кикілжің жағдайларда Заң толығымен тұтынушыны жақтайтынын білу қажет. «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» Заңының 24 бабына сәйкес, сатушы(өндіруші) сауда объектінің ішкі және(немесе) сыртқы витриналарында орнатылған баға құлақшасында көрсетілген баға бойынша тауарды сатуға міндетті. Тұтынушының осы баға бойынша тауарды сатып алуға құқығы бар. Осы жағдайда витринадағы мен кассадағы бағалар айырмашылығы сатушының өз міндеттерін орындамау және тұтынушы құқықтарын бұзу фактісі болып табылады. Сондықтан тұтынушы дәл тауар бағалығында көрсетілген баға бойынша есеп жасауды талап ете алады.
Қайда жүгінуге болады?
Егер сауда объектінің қызметкерлері сіздің заңды талаптарыңызды өз еркімен орындауды қаламай, осымен сіздің құқықтарыңызды бұзса, құқық бұзушыларды жауапкершілікке тарту үшін, келтірілген залалға байланысты, ішкі істер органдарына немесе мемлекеттік кірістер органдарына арызбен жүгінуге болады.
Сізді интернет-дүкенде тауарды сатып алу кезінде алдаған жағдайда не жасау қажет?
Егер сіз ғаламтордағы алаяқтыққа тап болсаңыз, бірінші кезекте сатушы атына наразылық хатын жазу қажет. Дүкеннің заңды мекенжайы белгілі болмаса да, сайтта қандай болса да байланыс ақпарат жазылуы тіис (мысалы, электрондық пошта адресі). Ал сайтта заңды мекенжай бар болса, электрондық наразылық хатын жай поштамен қайта жөндеу артық болмас еді.
Наразылық хатында дүкеннің жасаған бұзушылығының мәнін толық сипаттап, өз талаптарыңызды (тауарды ауыстыру, ақша қайтару) белгілеу қажет. Наразылықты елемеу жағдайында әрі қарай әрекет жасау қажет. Егер дүкен әрекеттері ашық алаяқтықты білдірсе (мысалы, алдын-ала төленген тауар жеткізілмезсе), уақыт жоғалтпай полицияға арыз беру қажет. Ғаламтордағы алаяқтықтың пайда болу заманынан құқық қорғау органдары жеткілікті тергеу дағдысына ие болды. Ұрланған соманың ұсақ болу себебінен арыз беруден бас тартпауыңыз жөн. Сіздің арызыңыз бірінші болмай, дәл сіз берген мәліметтердің қаскүнемдердің бет пердесін ашуға көмектесуі әбден мүмкін. Есіңізде сақтау маңызды: интернет-дүкен иелері қол жетімсіз болып табылмайды, олардың сайт домені хостингте орналасқан - бұл сол жерде сайт иесінің нақты төлқұжат мәліметтерінің бар болуын білдіреді. Одан басқа, алынатын тауарға қосылатын құжаттардың ішінде де сатушының байланыс ақпараты бар болуы мүмкін. Осындай жағымсыз жағдайлардан аулақ болу үшін ғаламтордағы тауарларды үлкен абайлықпен (және сенілген сайттарда) алу керек.
Тауар сапасыз болып қалса?
«Тұтынушылар құқықтарын қорғау туралы» Заңының 22 бабымен сәйкес, тұтынушының тауардың (жұмыстың, қызметтің) сатушысына (өндурушісіне, орындаушысына) еркін тәртіпте құқық пен заңды мүдде бұзышылықтарын жою және осы бұзышылықтармен келтірілген шығындарды (зиянды) өтеу туралы талаппен жүгіну құқығы бар.
Егер 10 күнтізбелік күн ішінде сатушы (өндуруші, орындаушы) талапқа жауап бермесе немесе еркін тәртіпте келтірілген шығындарды (зиянды) өтеуден бас тартса, тұтынушының сотқа жүгіну құқығы бар.
Осылайша, сапасыз тауарды сатып алу жағдайында сіздің жоғарыда белгіленген кінәрат-талаптармен және моральдік залалды өтеу жөнінде сатушыға жүгіну құқығыңыз бар.
Сіздің тағы қандай құқықтарыңыз бар?
«Тұтынушылар құқықтарын қорғау туралы» Заңының 15 б. 1 т. сәйкес, кемшіліктері сатушымен ескерілмеген сапасыз тауар сатып алған тұтынушының қалауы бойынша осылардың бірін талап ету құқығы бар:
1. шамаластыра отырып сатылым бағасын төмендету;
2. ақысыз тауар ақаулықтарын жөндеу.
Сапасыз тауар сатушысы оның өндірушісі болмаған жағдайда 2), 4) пен 5) тармақшаларында белгіленген талаптар сатып алушының қалауы бойынша сатушыға немесе өндірушіге бағыттала алады;
3. ақаулықтарды жөндеу шығындарын өтеу;
4. барабар марка (модель, артикул) тауарына ауыстыру;
5. басқа марканың (модель, артикул) біркелкі тауарына ауыстыру, сатылым бағасының сәйкес қайта есептеуімен;
6. келісімді бұзу мен тауар үшін төленген ақша сомасын қайтару.
Осы тармақтың 1)-6) тармақшаларында белгіленген талаптардың ішінен таңдалған талапқа тәуелсіз тұтынушының келтірілген шығындарды өтеу құқығы қалады.
Әкімшілік құқық бұзушылық кодексінің орындалмауы
«Қазақстан Республикасының әкімшілік құқық бұзушылық» Кодексінің 190 бабымен сәйкес тұтынушыларды алдау үшін жауапкершілік белгіленген:
«Сауда әрекетін жасайтын жеке кәсіпкерлердің мен ұйымдардың тұтынушыларын таразылауы, өлшеумен, есеппен алдауы, тауардың тұтынылу ерекшеліктері мен сапасы бойынша адастыруы немесе басқа тәсілмен алдауы - құқыққа қарсы, кінәлі және Қазақстан Республикасының әкімшілік құқық бұзушылық кодексінің «Тұтынушыларды алдау» 190 бабымен бейнеленген әкімшілік құқық бұзушылық құрамын тудыратын әрекеттерге жатады. Осы бұзушылықтар үшін жеке тұлғаларға – 10, шағын кәсіпкерлік субъектеріне - 20, орта кәсіпкерлік субъектеріне - 30, ірі кәсіпкерлік субъектеріне – 50 айлық есептік көрсеткіш мөлшерінде айыппұл салынады».
Ежедневно, совершая покупки, практически каждый из нас сталкивался с обманом. Такое явление не удивляет и имеет место во многих торговых точках. Обсчитать или обвесить потребителя могут как на рынке или базаре, так и в современном супермаркете, где все расчеты с покупателем проходят через компьютер, установлены точные электронные весы и камеры видеонаблюдения.
Что делать, если вас обманули при покупке товара в магазине/на рынке?
Существуют различные способы обсчета: неправильный подсчет суммарной стоимости товаров, неправильная выдача сдачи потребителю, различное указание цены на этикетке товара и кассовом чеке, заведомо неправильное указание цены и другое. Что же делать потребителю? Как защитить свои права? Как привлечь недобросовестного продавца к ответственности?
В данных ситуациях потребитель должен знать, что, согласно статье 10 Закона Республики Казахстан от 4 мая 2010 года «О защите прав потребителей», он имеет право на получение полной, достоверной и своевременной информации о товаре (работе, услуге), а также о продавце (изготовителе, исполнителе).
Во избежание конфликта потребителю желательно не только внимательно читать наименование товара и его стоимость на ценнике, но и сверять штрих-код каждого ценника и штрих-код товара. Это можно сделать самостоятельно, воспользовавшись считывателями (сканером) штрих-кодов, которые в настоящее время установлены в торговых залах многих магазинов самообслуживания или супермаркетов. При возникновении конфликтных ситуаций, когда ценник на товаре и конечная стоимость товара на кассе отличаются, нужно знать, что Закон полностью на стороне потребителя. Статьей 24 Закона «О защите прав потребителей» предусмотрено, что продавец (изготовитель) обязан продать, а потребитель вправе купить товар согласно указанной стоимости, оформленной ярлыком цен, выставленных во внутренних и (или) внешних витринах торгового объекта. В данной ситуации разница между ценами на витрине и на кассе является фактом невыполнения продавцом своих обязанностей и нарушением прав потребителя. Поэтому потребитель может требовать произвести расчет именно по цене, указанной на ценнике товара.
Куда обратиться?
Если работники объекта торговли не хотят в добровольном порядке выполнять ваши законные требования и тем самым нарушают ваши права, для привлечения правонарушителей к ответственности, в зависимости от размера причиненного вам ущерба, можно обратиться с заявлением в органы внутренних дел или органы государственных доходов.
Что делать, если вас обманули при покупке товара в Интернет-магазине?
Если вы столкнулись с мошенничеством в Интернете, то в первую очередь стоит написать претензию в адрес продавца. Даже если юридический адрес магазина неизвестен, на сайте должны быть указаны какие-либо контактные данные для связи (например, адрес электронной почты). Если же юридический адрес на сайте имеется, то будет нелишним электронную претензию продублировать обычной почтой.
В претензии необходимо подробно описать суть нарушения, допущенного магазином, и выразить свои требования (заменить товар, вернуть деньги). При игнорировании претензии нужно действовать дальше. Если действия магазина представляют собой явное мошенничество (например, не поставлен предварительно оплаченный товар), то следует, не теряя времени, подавать заявление в полицию. За время существования в Интернете мошенничества правоохранительные органы приобрели достаточный навык расследования подобных дел.
Не стоит отказываться от подачи жалобы и по причине небольшой суммы похищенных денег. Вполне возможно, что ваша жалоба будет далеко не первой, и сведения, сообщенные именно вами, помогут вывести злоумышленников на чистую воду. Важно помнить, что владельцы Интернет-магазина вовсе не являются недосягаемыми, ведь домен сайта расположен на хостинге, что предполагает наличие там точных паспортных данных владельца. Кроме того, документы, прилагаемые к полученному товару, также могут содержать контактные данные продавца. Во избежание подобных неприятностей покупки в сети Интернет надо совершать с большой осторожностью (и желательно на проверенных сайтах).
Если товар оказался некачественным?
Согласно ст. 22 Закона «О защите прав потребителей», потребитель вправе обращаться с претензией к продавцу (изготовителю, исполнителю) товара (работы, услуги) об устранении нарушений прав и законных интересов и возмещении потребителю причиненного этими нарушениями убытка (вреда) в добровольном порядке.
Если в течение 10 календарных дней продавец (изготовитель, исполнитель) не даст ответа на претензию или откажется устранить нарушения и возместить в добровольном порядке причиненный убыток (вред), потребитель вправе обратиться в суд.
Таким образом, в случае покупки некачественного товара Вы имеете право обратиться к продавцу с претензией с вышеизложенными требованиями, а также на возмещение морального вреда.
Какими еще правами вы обладаете?
В соответствии со п. 1 ст. 15 Закона «О Защите прав потребителей», потребитель, которому продан товар ненадлежащего качества, если его недостатки не были оговорены продавцом, вправе по своему выбору потребовать:
1. соразмерного уменьшения покупной цены;
2. безвозмездного устранения недостатков товара.
В случае, когда продавец товара ненадлежащего качества не является его изготовителем, требования, указанные в подпунктах 2), 4) и 5) настоящего пункта, могут быть предъявлены по выбору покупателя к продавцу либо к изготовителю;
3. возмещения своих расходов на устранение недостатков товара;
4. замены на товар аналогичной марки (модели, артикула);
5. замены на такой же товар другой марки (модели, артикула) с соответствующим перерасчетом покупной цены;
6. расторжения договора и возврата уплаченной за товар денежной суммы.
Право на возмещение причиненных убытков остается за потребителем независимо от выбранного им требования, указанного в подпунктах 1) - 6) части первой настоящего пункта.
Несоблюдение Кодекса об административных правонарушениях
За обман потребителей предусмотрена ответственность в соответствии со ст. 190 Кодекса «Об административных правонарушениях Республики Казахстан»:
«Обмеривание, обвешивание, обсчет, введение в заблуждение относительно потребительских свойств или качества товара или иной обман потребителей индивидуальными предпринимателями или организациями, осуществляющими торговую деятельность, относятся к противоправным, виновным действиям, образующим состав административного правонарушения, предусмотренного статьей 190 «Обман потребителей» Кодекса Республики Казахстан об административных правонарушениях. Данные нарушения влекут штраф на физических лиц в размере 10, на субъектов малого предпринимательства - в размере 20, на субъектов среднего предпринимательства - в размере 30, на субъектов крупного предпринимательства - в размере 50 месячных расчетных показателей».
Есепке алу немесе есептеуіш құралдар - бұл су шығынын өлшеу, ақпаратты жинақтау, сақтау және көрсету құралдары.
Ыстық және суық су беру коммуналдық кәсіпорынмен жасалған келісімшарт негізінде жүргізіледі. Жабдықтаудың басты талаптары шартта белгіленген, сондықтан жағымсыз жағдайларды болдырмау үшін шарттың мазмұнымен мұқият танысыңыз.
Заң талаптарына сәйкес, қызмет тұтынушысы реттелетін коммуналдық қызметтерді есепке алу құралдарына ие болуы міндетті.
Есептеуішті кім орнатып, ол үшін кім төлеуі тиіс?
Су есептеуіш құралдарын орнатумен айналысу құқығына тек лицензияланған ұйымдар ие. Жеке есепке алу құрылғысын (ЖЕҚ) қабылдау қызмет жеткізушінің өкілдері пломбалаған сәттен басталады. Суға жеке есептеуіш құрылғысын орнату, ауыстыру тұтынушы есебінен жүргізіледі.
Қандай ұйымдар жеке есептеуіш құралдарын орнатады (ЖЕҚ)?
Жаңа есепке алу құрылғысын орнату, шешіп алу (алып тастау), қолда бар есептеуішті қайта орнату және тексеру бойынша жұмыстар лицензияланған қызмет түріне жатады, сондықтан осы қызметті іске асыруға лицензиясы бар, шешіп алу, монтаждау актілері сияқты тиісті құжаттарды толтырып, осы құжаттардың көшірмесін тұтынушыға беретін кәсіпорын немесе фирма өкілдерімен орындалады. Орал қаласы Энергетика және коммуналдық шаруашылық басқармасының «Орал су» ШЖҚ МКК (бұдан әрі – «Орал су» МКК) 01.01.2014 жылдан бастап суық суға жеке есептеуіш құрылғыларын орнатуды және ауыстыруды жүргізеді. ЖЕҚ орнату және/немесе ауыстыру үшін ЖЕҚ орнату бойынша келісімшарт жасау және қызмет ақысын төлеу қажет.
Қазақстан Республикасының Табиғи монополияларды реттеу агенттігі Орал қаласы бойынша департаменті 04.09.2013 ж. келесі жұмыс түрлеріне баға белгіледі:
ЖЕҚ алғашқы орнату ҚҚС-мен – 10 000 теңге;
қолданыстағы ЖЕҚ ауыстыру ҚҚС-мен – 5 500 теңге.
Толық ақпарат алу үшін келесі телефондар бойынша хабарласуға болады: +7 /727/ 3 777 444 және +7 /727/ 227 60 84 немесе келесі мекен-жай бойынша жолығуға болады: Жароков к-сі 196, №109 кабинет.
ЖЕҚ орнату кезінде қандай жағдайларға назар аудару қажет?
Есепке алу құрылғысы ЖЕҚ нұсқаулығына сәйкес орнатылуы тиіс. Құрылғының бүтіндігін (пломбасын) тексеру, есептеуіштің нөмірін ЖЕҚ паспортымен салыстыру қажет. Бақылау аралық интервал есебі орнатылған күннен емес, өндіруші зауыттан шығарылған және/немесе бақылау сәтінен бастап жүргізіледі.
Лицензияланған ұйымнан берілген ЖЕҚ паспорты және ЖЕҚ орнату (монтаждау) актісі ЖЕҚ орнатуды растайтын құжаттар болып табылады.
Пломбаны қалай орнату қажет?
Жөндеу жұмыстары кезінде пломбалауды тек қана «Орал су» МКК өкілдері жүргізеді. Пломба ауыстыруды осы қызмет түрін жүзеге асыруға лицензиясы бар кәсіпорын немесе фирма жүргізе алады.
Пломба орнату мерзімі: жеке тұлғаларға (пәтер, жеке үй) – 15 күн ішінде.
Суық суды есепке алу құрылғыларын пломбалауды жеткізушінінің уәкілетті өкілдері ТЕГІН жүргізеді!
Тұтынушыға пломбаны өз бетінше алып тастауға үзілді-кесілді тыйым салынады. Пломбаны бұзғаны үшін суық немесе ыстық судың құны ЖЕҚ көрсеткіштерін соңғы тексеру мен жазып алу күнінен бастап құбырдың толық өткізу қабілеттілігі бойынша пломбалау сәтіне есептелетін болады. Үлкен шығындарды болдырмау үшін пломбаны алып тастауға өтінім беріп, «Орал су» МКК-ның өкілін күту қажет.
Тек апатты жағдайларда ғана ПИК өкілі тек жеке тұлғалардан соңғы көрсеткіштерін жазып алып, есепке алу құрылғысын тоқтату актісін жасау арқылы ЖЕҚ пломбасын алып тастай алады.
Тексеру тәртібі мен мерзімділігі стандарттау, метрология және сертификаттау жөніндегі уәкілетті мемлекеттік органмен белгіленеді және есептеуіштің түріне байланысты болады. Есепке алу құрылғысын тексеру оның техникалық паспорты бойынша анықталатын бақылау аралық интервал аяқталғаннан кейін іске асырылады. Техникалық паспортта соңғы тексеру мерзімі көрсетіледі, содан бастап осы үлгідегі құрылғының бақылау аралық интервал есебі жүргізіледі. ЖЕҚ тексеру тұтынушының қаражаты есебінен жүргізіледі. Суды есепке алу құрылғыларын мемлекеттік тексеруді уәкілетті органның аккредитациясына ие ұйымдар жүргізеді. Қазіргі уақытта Орал қаласында мұндай бірнеше ұйым бар. Осы қызмет түріне аккредитациясы бар ұйымның тиісті қондырғысы болса, ЖЕҚ-сын шешіп алмай-ақ тексерістен өткізуге болады.
«Алсеко» АҚ-ның шот түбіртектерінде ЖЕҚ тексеру жүргізу қажеттігі жөнінде мынадай мазмұндағы ақпарат беріледі: «Назар аударыңыз, сізге суық судың ЖЕҚ тексеру жүргізу қажет, олай болмаған жағдайда есептеу тұратын адамдар санын ескере отырып жүргізіледі». Немесе +7 /727/ 3 777 444 телефоны арқылы толық ақпарат ұсынатын операторларға қоңырау шалыңыз.
ЖЕҚ көрсеткіштерін өз бетінше қалай беруге болады?
- Кәсіпорынның бірыңғай ақпараттық-анықтамалық қызметінің телефоны бойынша +7 /727/ 3 -777- 444.
- Тұтынушыларға қызмет көрсету орталықтарында.
- «Алсеко» АҚ түбіртектерінің сыртқы жағында орналастырылған кестені толтыру арқылы.
- http://www.alseco.kz/ сайтында жеке кабинет арқылы.
- Смартфонға тиісті бағдарламаны орнатып, «Алсеко» АҚ жеке кабинет арқылы.
Приборы учета или счетчики - это средства измерения, накопления, хранения и отображения информации о расходе воды.
Подача горячей и холодной воды производится на основании договора с коммунальным предприятием. Главные условия снабжения обозначены в договоре, поэтому для того, чтобы избежать неприятных казусов, внимательно ознакомьтесь с содержанием текста договора.
Согласно требованиям закона, потребитель услуг обязан иметь приборы учета регулируемых коммунальных услуг.
Кто должен устанавливать счетчик и платить за его установку?
Установкой приборов учета воды имеют право заниматься только лицензированные организации. Прием индивидуального прибора учета (ИПУ) осуществляется с момента опломбировки представителями поставщика услуг.
Установка, замена индивидуального прибора учета воды производится за счет средств потребителя, если иное не указано в договоре.
Какие организации устанавливают индивидуальный прибор учета (ИПУ)?
Работы по установке нового прибора учета, демонтажу (снятию) счетчика, обратной установке уже имеющегося счетчика и поверка относятся к лицензированному виду деятельности и поэтому выполняются представителями предприятий или фирм, имеющих лицензию на данный вид деятельности, с составлением соответствующих документов: актов демонтажа, монтажа - с передачей копий данных документов потребителю.
С информацией о лицензированных организациях можно ознакомится на сайте www.alts.kz.
На что надо обращать внимание при установке ИПУ?
Прибор учета должен быть установлен согласно инструкции ИПУ. Необходимо проверить целостность прибора (пломбу), сверить номер счетчика с паспортом ИПУ. Отчет межповерочного интервала производится с момента выпуска прибора с завода изготовителя и/или с момента поверки, а не с момента установки.
Документами, подтверждающими установку ИПУ, являются паспорт ИПУ и акт установки (монтажа) ИПУ, выданной лицензированной организацией.
Как установить пломбу?
В случае ремонтных работ опломбирование производится исключительно представителями ГКП «Уральск Су». Замена пломбы может быть произведена предприятием или фирмой, имеющей лицензию на данный вид деятельности.
Сроки установки пломбы физическим лицам (квартира, частный дом) – в течение 15 дней.
Опломбирование приборов учета холодной воды производится уполномоченными представителями поставщика БЕСПЛАТНО!
Могу ли я снять пломбу в аварийной ситуации?
Снимать потребителю самостоятельно пломбу категорически запрещается. За срыв пломбы будет начисляться стоимость холодной либо горячей воды со дня последней проверки и снятия показаний ИПУ до момента опломбировки по полной пропускной способности трубы. Чтобы избежать больших затрат, необходимо подать заявку на распломбировку и ожидать представителя ГКП «Уральск Су».
Исключительно при аварийных ситуациях представитель КСК может распломбировать ИПУ, составив акт остановки прибора учета с последними показаниями только у физических лиц.
Поверка ИПУ
Порядок и периодичность поверки устанавливаются уполномоченным государственным органом по стандартизации, метрологии и сертификации и зависит от типа счетчика. Поверка прибора учета осуществляется по окончании межповерочного интервала, определяемого по его техническому паспорту, где стоит отметка о дате последней поверки, от которой ведется отсчет межповерочного интервала данного типа прибора.
Поверка ИПУ производится за счет средств потребителя.
Государственную поверку приборов учета воды проводят те организации, которые имеют аккредитацию уполномоченного органа. Можно осуществить поверку ИПУ, не снимая его, если организация, имеющая аккредитацию на данный вид деятельности, имеет соответствующее оборудование.
С информацией о лицензированных организациях можно ознакомится на сайте www.alts.kz.
В счетах-квитанциях АО «Алсеко» информационной строкой доводится до сведения о необходимости проведения поверки ИПУ следующего содержания: «Срок поверки ИПУ истекает (дата)». Также, вы можете обратиться к операторам, которые предоставят подробную информацию по телефону +7 /727/ 3 41 07 00.
Как передать показания ИПУ самостоятельно?
- посредством заполнения специальной формы на сайте www.alts.kz;
- посредством SMS сообщения или сообщения на WhatsApp с указанием лицевого счёта на номер +7(701)098-4505;
- путём отправки сообщения с прикрепленной фотографией счётчика (не более 3 МБ) и указанием номера своего лицевого счёта на e-mail:
Бұл электронды пошта мекен-жайы спам-боттардан қорғалған. Көру үшін сіздің браузеріңізде JavaScript қосулы тұруы тиіс. ; - по телефону 341-07-00;
- заполнением строки «Горячая вода. Абонент» в столбце «послед.» в счёт квитанции на момент оплаты за коммунальные услуги.
В случае наличия более одного ИПУ ГВС в столбце «послед.» необходимо писать сумму показаний всех ИПУ ГВС.
Жылу құбырлары пәтер немесе үй-жайішінде, сондай-ақ, кіре берістежарылған жағдайда, сіз сіздің ПИК немесе басқарушы компания апаттық қызметіне жүгіне аласыз.
Авариялық жағдайды тоқтату
109 қызметінің диспетчері авариялық жағдай туралы сигналды (хабарламаны) алған жағдайда хабарлаған тұлғадан зақымдалған жердің координаталарын (нақты мекен-жайы, бағдарлар және т.б.), мүмкіндігінше зақымдану сипатын анықтап, «Алматы жылу желілері» ЖШС апаттық қызметіне ақпаратты дереу жіберуге міндетті. Авариялық қызметі өтініштерді тіркеп, жөндеу бригадасын апат орнына жолдайды. Жөндеу бригадасы қауіпсіздік техникасын сақтау мақсатында зақымданған жерді түгендемелік қалқандармен уақытша қоршайды. Апаттық жұмыстарының өткізілуіне байланысты жылумен жабдықтауы толық немесе ішінара тоқтатылған тұтынушылар саны туралы мәліметтерді сіз кезекші қызметтен ала аласыз (378-06 - 65 немесе 109). Еріксіз ұзақ ажырату жылыту жүйелерінің төмен температурада көшеде болдырмау үшін олардың қату апаттық қызметі таратады телефонограммамен ПИК-ке су жылыту жүйелерін толық босату (босатуды) қажеттілігі туралы хабар жібереді.
Авариялық жағдайды жою мерзімдері
Регламентке сәйкес авариялық жағдайларды жою құбырлардың диаметрі мен жұмыстарды орындау жағдайына байланысты, мынадай мерзімдерде жүзеге асырылуы тиіс:
- зақымданған жерді және сипатын анықтау - 15 минуттан 1 сағат 30 минутқа дейін;
- зақымдануды оқшаулау - 1 сағаттан 8 сағатқа дейін;
- авариялық-қалпына келтіру жұмыстары - 1 сағаттан 18 сағатқадейін;
- жөндеуден кейін жылу желілерін іске қосу - 1 сағаттан 8 сағатқа дейін.
Көрсетілген мерзімдер өрескел бұзғылған жағдайда, сіз жауапты тұлғаларға қатысты шаралар қабылдауына Энергетика және коммуналдық шаруашылық басқармасына жүгіне аласыз.
В случае прорыва тепловых труб внутри квартиры или помещения, а также в подъезде, вы можете обратиться в аварийную службу вашего КСК или управляющей компании.
Устранение аварийной ситуации
При получении сигнала (сообщения) об аварийной ситуации диспетчер службы 109 обязан уточнить у сообщившего лица координаты места повреждения (подробный адрес, ориентиры и т.д.), выяснить по возможности характер повреждения и немедленно направить информацию в аварийную службу ТОО "Батыс су арнасы". Аварийная служба фиксирует обращение и направляет ремонтную бригаду на место аварии. Ремонтная бригада временно ограждает место повреждения инвентарными щитами с целью соблюдения техники безопасности. Сведения о количестве потребителей, теплоснабжение которых полностью или частично прекращено в связи с проведением аварийных работ, вы можете получить в дежурной службе (109).
При вынужденном длительном отключении отопительных систем при низкой температуре на улице для предотвращения их замерзания аварийная служба рассылает телефонограммы в КСК о необходимости полного освобождения (опорожнения) от воды систем отопления.
Сроки устранения аварийной ситуации
Устранение аварийной ситуации, согласно регламенту, в зависимости от диаметра трубы и условий выполнения работ, должно быть осуществлено в следующие сроки:
- определение места и характера повреждения – от 15 мин до 1 часа 30 мин;
- локализация повреждения – от 1 часа до 8 часов;
- аварийно-восстановительные работы – от 1 часа до 18 часов;
- пуск тепловых сетей после ремонта – от 1 часа до 8 часов.
В случае грубого нарушения указанных сроков, вы можете обратиться в Управление энергетики и коммунального хозяйства для принятия мер в отношении ответственных лиц.