«Ипотека» сөзі бізге грек тілінен кепілзат деп аударылады. Ипотекалық несие жылжымайтын мүлік (жер‚ құрылыс‚ тағы басқа) кепілімен берілетін несие. Бүгінгі күні отандық нарықта ипотекалық несиені алудың екі жолы бар:
- жеке меншік коммерциялық банктерден ипотекалық несие алу;
- «Тұрғын үй құрылыс жинақ банкі» АҚ-нан ипотекалық несие рәсімдеу.
Жеке меншік коммерциялық банктерде ипотекалық несие рәсімдеу
Қазақстанның екінші деңгейлі банктерінде ипотекалық несиелеу бағдарламалары бар. Банктердің несиені беру шешімдеріне сіздің төлемақы төлеу қабілетіңіз әсер етеді. Егер сіздің бір табысыңыз жеткіліксіз болса, қосымша қарыз алушы ретінде туысқаныңызды (жұбайыңызды) тартуға болады.
Несие алу үшін сіздің бастапқы жарнаңыз болуы тиіс. Оның мөлшерін банктердің өздері анықтайды. Әдеттегідей, ол тұрғын үй бағасының 10-нан 50%-ға дейінгі бөлігін құрайды.
Қарыз бойынша қамтамасыздандыру болатын жылжымайтын мүлікке, банктер сонымен қатар келесідей талаптар қояды: ол белгіленген жылдан ерте, жақсы күйде, кірпіштен/панельден және т.б. салынуы тиіс.
Ипотекалық несиелеу бағдарламасының барлық талаптарымен және шарттарымен банктердің сайттарында танысуға болады.
Ипотекалық несиені рәсімдеудің негізгі сатылары
- Сіз ипотекалық несиелеу бағдарламасы бойынша кеңес алу үшін банкке жолығасыз. Сізбен айтылған деректерге байланысты, несие беруші маман сізге қандай сомманың бере алатындығын айтады. Сонымен қатар, бағдарламаның шарттары мен рәсімдеу үрдісін түсіндіреді.
- Егер сізге шарттары ұнаса, онда сіз банкке өзіңіздің төлемақы төлеу қабілетіңізді растайтын құжаттар жиынтығы мен сатып алынатын жылжымайтын мүліктің құжаттарын жинап, ұсынасыз.
- Жылжымайтын мүлікті бағалау үшін оны қарауға бағалаушы шығады. Несиеге алынатын үйге бағаның берілуі – бұл қарыз алатын тарап төлейтін, міндетті процедура.
- Баға беріліп, банкте сіздің өтінішіңіз бойынша сараптамалардың ішкі процедураларынан өткеннен кейін, ол несие комитетіне қарастыруға жіберіледі.
- Оның шешімі оң болған жағдайда жылжымайтын мүлікті сатып-алу және сату шартын (бұл сатыда, әдеттегідей, сатушы сіздің бастапқы жарнаңыздың соммасын алады), қарыз алу шартын рәсімдеу керек.
- Сатып алу және сату шартын Орал қаласының «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ-да (ХҚО) тіркегеннен кейін, сіз Банкпен тағы да тіркелуге тиісті болатын кепіл шартына қол қоясыз. Пәтердің құжаттары банкте сіз несиеңізді жапқанға дейін сақталады.
- Ақшаны сіз кепіл шартын тіркегеннен кейін, банкте ашылған өз есепшотыңызға аласыз. Одан кейін оны сатушыға бересіз/аударасыз.
Бұл тұрғын үйді сатып алуға ипотекалық қарызды рәсімдеу үрдісіндегі негізгі сатылар, бірақ әрбір жағдайдың өз кемшіліктері болуы мүмкін. Әр сатысында міндетті түрде банктің несие менеджерімен сұхбаттасыңыз. Олар сізге толық ақпарат ұсынуға міндетті.
Ипотекалық несиені рәсімдеуде неге назар аудару керек?
- Мерзімдері. Несие менеджеріңізден өтінішті қарау, қарыз алу және кепіл шарттарын дайындау және рәсімдеу мерзімдерін нақтылап алыңыз. Бұл сіз үшін де және ақшасын тезірек алғысы келетін пәтер сатушысы үшін де маңызды.
- Қосымша шығындары. Қарызды рәсімдеу үрдісінде бастапқы жарнасын төлеуден басқа, сіз бағалаушының қызметтері, жылжымайтын мүліктің сақтандырылуы (оны жыл сайын төлеу керек болуы мүмкін), нотариалдық қызметтер, сатып алу және сату шартын және кепіл шартын тіркеу қызметтері үшін, банктің есепшотты ашу және жүргізу, есепшоттан ақшаны алу/аудару комиссияларын (cатушымен есеп айырысу түріне байланысты) төлеуге дайын болу керексіз.
- Қарыз алу және кепіл шарттарының шарттары. Шарттың бүкіл мәтінін оқуға ерінбеңіз және сізге түсініксіз көрінгеннің барлығын нақтылап алуға қорықпаңыз.
- Қарыз алу шартында сіздің аты-жөніңіздің, қарыз соммасының және мерзімінің, жабу мөлшерлемесі пайызының, мерзіміне дейін жабу тәртібінің, ай сайынғы төлемақыларын мерзімінен кеш төлегені үшін салынатын айыппұлдар мөлшерінің, төлемақы төлеу кестесінің дұрыс болуына назар аударыңыз.
- Кепіл шартында сіздің аты-жөніңіздің, қарыз соммасы мен мерзімінің, жылжымайтын мүлік объектісінің мекен-жайы мен техникалық сипаттамаларының, оның бағаланған құнының, жылжымайтын мүлікті сақтандыру шарттарының, қарызды мерзімінен кеш төлеу/қайтармау жағдайындағы жазалау тәртібінің дұрыс көрсетілуіне назар аударыңыз.
- Қарыз және кепіл шарттарының құрамына қойылатын міндетті талаптарды мұнда оқуға болады.
«Тұрғын үй құрылыс жинақ банкі» АҚ-да ипотекалық несиені рәсімдеу
«Тұрғын үй құрылыс жинақ банкі» АҚ-ғы ипотекалық несиелеу бағдарламасының коммерциялық банктердің бағдарламасынан негізгі ерекшелігі, осы банктегі жинақтардың болуы жағдайында несие мөлшерлемесінің басқа банктерге қарағанда айтарлықтай азырақ болуында. Бірақ осы оператор арқылы алдын ала жинақсыз жылжымайтын мүлік алуға ниет білдірушілерге тұрғын үй соммасының 50%-н енгізу шартымен аралық қарыз беру қызметі ұсынылады.
Қаражаттарды жинау және қарызды алу тәртібін мұнда таба аласыз.
Несиені негізгі рәсімдеу сатылары коммерциялық банктердегі рәсімдеу сатыларына ұқсас.
Страшное для многих казахстанцев слово «Ипотека» пришло к нам из греческого языка и обозначало столб на границе земельного участка, с надписью о том, что данная земля обеспечивает долг. Отсюда и корни ипотечного кредитования, когда банки дают деньги на приобретение недвижимости, а в залог, ипотеку, берут эту недвижимость.
При решении приобрести недвижимость в кредит вам необходимо тщательно подойти к выбору банка и реально оценить свои финансовые возможности. На сегодня в системе отечественного ипотечного кредитования действуют две схемы предоставления займа:
- оформление займа в частных коммерческих банках;
- оформление займа в АО «Жилстройсбербанк».
Оформление займа в частных коммерческих банках
Практически все банки второго уровня Казахстана имеют программы розничного кредитования. На решение банков о выдаче кредитов влияют ваша платежеспособность и обеспечение по займу.
Ипотечный заем выдается человеку с постоянным официальным доходом, которого должно быть достаточно для ежемесячной оплаты кредита и ежедневных нужд заемщика. Если одного вашего дохода будет недостаточно, можно прибегнуть к привлечению созаемщика в лице родственника.
Для оформления кредита у вас также должен быть первоначальный взнос. Его размер банки определяют сами. Как правило, он составляет от 10 до 50% от стоимости жилья.
К недвижимости, которая будет выступать обеспечением по займу, банками также предъявляются требования: она должна быть построена не ранее определенного года, в хорошем состоянии, кирпичной/панельной и др.
Со всеми требованиями и условиями программ ипотечного кредитования можно ознакомиться на сайтах банков.
Основные этапы оформления ипотечного займа
- Вы обращаетесь в банк для получения консультации по программе ипотечного кредитования. Исходя из озвученных вами данных, кредитный специалист сможет сказать, на какую сумму вы сможете рассчитывать. А также объяснит условия программы и процесс оформления.
- Если вас устраивают условия, то вы собираете и предоставляете в банк пакет документов, которые подтверждают вашу платежеспособность, а также документы на приобретаемую недвижимость.
- Для проведения оценки недвижимости на осмотр выезжает оценщик. Оценка жилья, приобретаемого в кредит, - обязательная процедура, оплачиваемая заимствующей стороной.
- После получения оценки и прохождения внутренних процедур в банке по экспертизе вашей заявки, она выносится на рассмотрение кредитного комитета.
- В случае его положительного решения, необходимо оформить договор купли-продажи недвижимости (на данном этапе, как правило, продавец получает сумму вашего первоначального взноса), договор займа.
- После регистрации договора купли-продажи в ГК «Правительство для граждан» г. Алматы (ЦОН), вы подписываете с банком договор залога, который также подлежит регистрации. Документы на квартиру будут храниться в банке до погашения вами кредита.
- Деньги вы получаете на свой счет, открытый в банке, после регистрации договора залога. Далее передаете/перечисляете их продавцу.
Это основные этапы в процессе оформления ипотечного займа на приобретение жилья, но в каждом случае могут быть нюансы. Обязательно консультируйтесь на каждом этапе с кредитным менеджером банка. Они обязаны предоставлять вам подробную информацию.
На что обратить внимание в процессе оформления ипотеки?
- Сроки. Уточните у кредитного менеджера сроки рассмотрения заявки, подготовки и оформления договоров займа и залога. Это важно как для вас, так и для продавца квартиры, который хочет поскорее получить деньги.
- Дополнительные расходы. В процессе оформления займа помимо оплаты первоначального взноса вы должны быть готовы оплатить услуги оценщика, страховку недвижимости (ее может потребоваться платить каждый год), нотариальные услуги, услуги по регистрации договора купли-продажи и договора залога, комиссии банка за открытие и ведение счета, за снятие/ перевод денег со счета (в зависимости от того как будете расплачиваться с продавцом) и др.
- Условия договоров займа и залога. Не ленитесь прочитать весь текст договора и не бойтесь уточнить все, что показалось непонятным.
- В договоре займа обратите внимание на правильность указания ваших ФИО, суммы и срока займа, % ставки погашения, порядок досрочного погашения, размеры штрафов за просрочку ежемесячного платежа, график платежей.
- В договоре залога обратите внимание на правильность указания ваших Ф.И.О., суммы и срока займа, адреса и технических характеристик объекта недвижимости, ее оценочной стоимости, условий страхования недвижимости, порядок взыскания в случае просрочки/невозврата займа.
Оформление займа в АО «Жилстройсбербанк»
Основное отличие программы ипотечного кредитования в АО «Жилстройсбербанк» от программ коммерческих банков состоит в том, что при наличии накоплений в данном банке % ставка по кредиту значительно меньше, чем в других банках. Но для желающих приобрести недвижимость через данного оператора без предварительного накопления предлагается услуга промежуточного займа с условием внесения 50% от стоимости жилья.
Порядок накопления сбережений и условия получения займа можно узнать на сайте АО «Жилстройсбербанк».
Основные этапы оформления кредита аналогичны этапам оформления в коммерческих банках.
Жылжымайтын мүлікті сатып алу – маңызды қадам болып саналады, ал егер үй таңдау сәтті болса, онда ол тағы бір жақсы қаржы салу болыпта есептеледi.
Жақсы бағаға ең үздік нұсқа табу үшін, нарықты зерттеп, көптеген нұсқаларды қарау керек. Бұл мәселеде мамандандырылған сайттар мысалы, krisha.kz немесе риэлторлар көмектесе алады. Риэлтор ынтымақтастықты ресімдеу кезінде ол ұсынатын қызметтер туралы келісім-шартты мұқият оқыңыз, әйтпесе алаяқтарға тап болып ақша жоғалтып алуыңыз мүмкін.
Егер сіз арман еткен пәтеріңізді тапсаңыз онда ең жауапты сәт-мәміле рәсімдеу процессі басталады. Жылжымайтын мүлікті қолма-қол ақшаға сатып аласыз ба немесе ипотека ресімдейсіз бе, ол процесс бірнеше сағаттан, бірнеше аптаға дейін созылуы мүмкін.
Пәтерді қолма-қол ақшаға сатып аламын
Міне, сіз өзіңізді қанағаттандыратын пәтерді таптыңыз да қожайынымен құны туралы келістіңіз. Бірақ бірден ақшаны сатушыға беруге асықпаңыз. Алдымен сіздің алдыңызда жылжымайтын мүліктің меншік иесінің тұрғанына және оның пәтерге қатысты құжаттарының дұрыстығына көз жеткізіңіз. Бұл үшін:
- сатушыдан жеке куәлігін және пәтерге құқық белгілейтін құжаты барын сұраңыз. Пәтерге құқық белгілейтін қандай құжаттардың болатынын мына жерден қараңыз («Қалайша жылжымайтын мүліктің меншік иесі болуға болады»-мақаласына сілтеме);
- құқық белгілейтін құжат сатушыға рәсімделуі тиіс және ол Орал қаласы аудандық әділет Басқармасында тіркеледі, оны құжаттағы тиісті мөртаңбалар дәлелдейді;
- егер құжатта бірнеше меншік иесі көрсетілген болса, онда сатып алу-сату келісім-шартын жасасу кезінде олардың барлығының қатысып жатқанына немесе не сатушыда олардың нотариалды түрде куәландырылған сенімхаттары барына көз жеткізу қажет;
- егер де құжатта меншік иелері ретінде балалар көрсетілсе, онда сатып алу-сату келісім-шартын жасасу кезінде сатушы балалардың тіркелген орны бойынша – Орал қалалық Білім Басқармасының тиісті рұқсат беру бөлімінің қорғаншылық және қамқоршылық жөніндегі бөлімінен, кәмелетке толмағандардың үлесін сатуға рұқсат беруші шешімін көрсетуі қажет;
- жылжымайтын мүлік сатушы некеде тұрған кезде сатып алынған ба екен, соны анықтаңыз. Егер де «Ия» болса, онда жұбайы/зайыбы оны сатуға нотариаттық түрде куәландырылған келісімін беруі тиіс;
- пәтердің нақты жоспарлануы, оның техникалық жоспарына сәйкес келетіндігін тексеріңіз. Егер де сәйкес келмесе, онда сатушы алдымен енгізілген өзгерістерістерді заңдастыруы қажет;
- жылжымайтын мүлікке қатысты туындауы мүмкін қиындықтардың жоқтығына көз жеткізіңіз. Ол үшін сатушы сатып алу-сату келісім-шартын түзу кезінде, өзінің жылжымайтын мүлікке құқық беруші анықтамаларды және оның техникалық мүмкіндіктері туралы құжаттырды ұсынуы тиіс. Аталмыш анықтама – жылжымайтын мүліктің қамақта, кепілде, тиымда тұрмағандығын және сатушы бұл мүлікті иелік етуге қатысты барлық құқыққа ие екендігін растайды.
Құқық орнататын құжаттар
Мүлікке меншік құқығын орнататын құжаттар мынадай болуы мүмкін:
- сатып алу-сату шарты (егер жылжымайтын мүлік сатып алу арқылы алынған болса);
- айырбас шарты (егер жылжымайтын мүлік сатып алынды алмасу);
- сыйға тарту келісім-шарты (егер жылжымайтын мүлік сыйланса);
- өмір бойы күтіп ұстау шартымен келісім;
- жекешелендіру туралы шарт (жылжымайтын мүлік жекешелендіру);
- пайдалануға қабылдау туралы акті (егер тіркеледі, жаңадан салынған немесе жөндеуден өткен/қайта пландалған объект);
- сауда-саттықтан сатып алу туралы жария акт;
- ортақ мүліктегі үлесіне (ерлi-зайыптылардың қоса алғанда) меншік құқығы туралы куәлік (жұбайы немесе басқа тең иелері өз акцияларының көлемін нотариуста анықтаған жағдайда);
- меншік құқығын растайтын заңды күшіне енген сот шешімінің көшірмесі (мүлкін бөлу, соттар арқылы меншік құқығын тану қоса алғанда);
- заттай борышкердің мүлкін беру туралы сот орындаушысы шешім (сатып алу құқығын жоғалту жағдайларда);
- мүлкін бөлу туралы келісім (иелері ерікті бөлімін жасаған жағдайда);
- неке келісім-шарты (ерлі-зайыптылар онда меншік құқығын анықтаған жағдайда);
- мұрагерлік құқығы туралы куәлік (мүлік мұра арқылы тиесілі болса);
- ассоциация туралы меморандумға және сіз заңды тұлғаның жарғылық капиталына салым ретінде жасауға қабылдау және беру актісі;
- құрылтай заңды тұлғаның құжаттарын немесе сот органы уәкілетті заңды тұлға немесе орган меншiк иесi уәкiлдiк берген, немесе құрылтайшылар (қатысушылар) немесе органның мүлкінің меншік иесі шешімі, сондай-ақ осы шешімімен бөлу балансы немесе актісі бекітілді (заңды тұлғаны қайта ұйымдастыру жағдайда);
- сауда нәтижелері, конкурстар, аукциондар, мемлекеттік мүлікті тікелей мақсатты сату келісім-шарттар мен сияқты, сондай-ақ мүлікті сату немесе осы хаттамаларды кез келген негізінде жасалған келісім-шарттың шарт;
- әкімінің, жер сату шартының шешімі.
Бұл тізімде кең тараған құжаттар түрі көрсетілген. Құқық орнататын құжат Орал қаласы Әділет департаментінде тіркеліп және тиісті жазууы болуы тиіс. Мүлікке меншік құқығы уәкілетті органда тіркеу сәтінен басталады.
Сатып алу-сату келісім-шартының рәсімдеуінің 2 нұсқасы
1. Нотариустың қатсуынсыз.
Бұл мақсат үшін тараптар, заңнамаға сәйкес келетіндей етіп сатып алу-сату келісім-шартын өздері дайындайды немесе бұл қызмет бойынша заңгерге жүгінеді. Одан кейін Орал қ. Әділет басқармасына жүгінулері керек. Осы мекеменің маманы құжаттар мен тараптардың құқықтарын тексереді және де сатып алушы мен атушының қолтаңбаларын растайды. Сіз Орал қ. «Азаматтарға арналған Үкімет» (ХҚО) «Мемлекеттік корпорациясы ҰАҚ-на» тіркеу үшін құжаттарды тасырасыз («Қалайша жылжымайтын мүліктің меншік иесі болуға болады?» мақаласына сілтеме).
Назар аударыңыз! Сатып алушы/сатушының жұбайы не зайыбының, сатып алу/сатуға рұқсатын алуға бәрібірде нотариусқа жүгінуіңізге тура келеді.
2. Нотариус арқылы.
Бұл нұсқадағы сатып алу-сату келісім-шарты нотариус арқылы түзіледі. Ол сондай-ақ, пәтерге құқық беруші құжаттарды және сатушының сатуға қатысты өкілдігін тексереді және тараптардың қолдарын растайды, сатып алушы/сатушының жұбайы не зайыбының, сатып алу/сатуға қатысты келісімдерін рәсімдейді, келісімнің маңызы мен салдарын түсіндіреді. Нотариус арқылы түзілген сатып алу-сату келісім-шарты тіркелген мекен жайы бойынша Орал қ. «Азаматтарға арналған Үкімет» (ХҚО) «Мемлекеттік корпорациясы ҰАҚ-на» келісім-шарт түзілген кезден 6 ай уақыттан аспайтын мерзім ішінде немесе egov.kz. сайтында тіркелуі қажет.
Қалайша жылжымайтын мүлікке мемлекеттік тіркелу жөніндегі Куәлікті алуға болатындығы туралы мына жерден білуге болады
Сатушыға, пәтер үшін ақшаны қашан беруге болады?
Сатушыға жылжымайтын мүлік үшін ақы төлеудің 3 нұсқасы бар: сатып алу-сату келісім-шартын түзердің алдында, түзілу кезінде және одан кейін. Бірінші нұсқа барынша тиімсіз саналады, себебі бұл жағдайда сатып алушының қаржысынан айырылып қалу қаупі өте жоғары. Егер де бәрібірде ақшаны бірден бергіңіз келсе, онда кепілақы шартын түзуге кеңес береміз.
Енді басқа екі нұсқаны қарастырайық.
- Сатып алу-сату келісім-шартын түзіліп жатқанда берілетін ақша. Сіз келісім-шартты нотариуста рәсімдеп жатсыз ба, жоқ па соған қарамастан, келісім-шарттың тексінде пәтердің ақысы теңгеде көрсетіледі және оны төлеу тәсілдері көрсетіледі. Нотариус негізінен келісімді рәсімдеу уағында ақшаның төленген, төленбегендігін тексереді. Егер де тараптар есепті дәл сол жерде жүзеге асырғылары келсе, онда ол ақының келісім түзіліп жатқанында және өзінің қатысуы кезінде жүзеге асырылғанын көрсетеді. Келісімге қол қойылғаннан соң және сатып алушы сатушыға ақшаны бергеннен кейін, сатушы сатып алушыға сатып алу-сату келісім-шартын оны одан әрі Орал қ. «Азаматтарға арналған Үкімет» (ХҚО) «Мемлекеттік корпорациясы ҰАҚ-на» тіркету үшін береді. («Қалайша жылжымайтын мүліктің иесі атануға болады?» мақаласына сілтеме).
- Ақшаны сатып алу-сату келісім-шартын түзеннен кейін төлеу. Бұл нұсқа негізінен сатып алушыда қажет ақша толық көлемде болмаған жағдайда қолданылады, келісім-шартта оның сатушыға ақшаның қалған бөлігін қандай тәсілдермен төлеу жолдары көрсетіледі. Бұл жерде қажет соманы алмай тұрып, пәтердің құжаттарын рәсімдеп жатқан сатушы тәуекелге барады. Сондықтан да төлемге қатысты барлық жайды келісімге енгізуі керек. Сол арқылы қажеттілік туындаған жағдайда сотқа арызданып, ақшаны сот арқылы өндіріп алуға мүмкіндігі болады.
Покупка недвижимости – значимое приобретение, и если выбор жилья оказался удачным, то это станет еще и хорошим вложением финансовых средств.
Для того чтобы найти лучший вариант по хорошей цене, необходимо изучить рынок и просмотреть массу вариантов. В этом могут помочь специализированные сайты, например, krisha.kz или риэлторы. При оформлении сотрудничества с риэлтором внимательно читайте договор об оказании им услуг, чтобы не нарваться на мошенников и не потерять деньги.
Если вы нашли квартиру своей мечты, то теперь наступает самый ответственный момент – процесс оформления сделки. В зависимости от того, приобретаете ли вы недвижимость за наличный расчет либо оформляете ипотеку, он может растянуться от нескольких часов до нескольких недель.
Купить квартиру за наличный расчет
Вот вы нашли квартиру, которая вас устраивает, и договорились с хозяином о стоимости. Не стоит сразу выкладывать деньги на стол. Сначала удостоверьтесь, что перед вами собственник недвижимости и его документы на квартиру в порядке. Для этого:
- попросите у продавца его удостоверение личности и правоустанавливающий документ на квартиру. Какие бывают виды правоустанавливающих документов см. ниже;
- правоустанавливающий документ должен быть оформлен на продавца и зарегистрирован в районном Управлении юстиции г. Уральск, о чем свидетельствуют соответствующие штампы на документе;
- если в документе указаны несколько собственников, то необходимо убедиться, что они все будут присутствовать при оформлении документа купли-продажи, либо что у продавца есть нотариально удостоверенные доверенности от них;
- если в документе в качестве сособственников указаны дети, то при оформлении договора купли-продажи продавец должен предоставить разрешение районного отдела опеки и попечительства Управления образования г. Уральск по месту регистрации ребенка на продажу доли несовершеннолетних собственников квартиры, проживающих в ней;
- уточните, приобреталась ли недвижимость, когда продавец состоял в браке. Если да, то супруг/супруга должны будут дать нотариально удостоверенное согласие на ее продажу;
- проверьте, совпадает ли реальная планировка квартиры с техническим планом на нее. Если не совпадает, то продавцу сначала необходимо узаконить перепланировку.
Удостоверьтесь в отсутствии обременения на недвижимое имущество. Для этого при оформлении купли-продажи продавец должен представить справку о зарегистрированных правах на недвижимое имущество и его технических характеристиках. Данная справка доказывает, что недвижимость не состоит под залогом, запретом, арестом, и собственник имеет полное право распоряжаться данным имуществом.
Правоустанавливающие документы на недвижимость
Правоустанавливающие документы - это документы, на основании которых возникают, изменяются и (или) прекращаются права (обременения прав) на недвижимое имущество.
Правоустанавливающими документами на недвижимость могут быть:
- договор купли-продажи (если недвижимость была куплена);
- договор мены (если недвижимость приобретена по обмену);
- договор дарения (если недвижимость была подарена);
- договор отчуждения с условием пожизненного содержания;
- договор о приватизации (в случае приватизации недвижимости);
- акт о приемке в эксплуатацию (в случае если регистрируется вновь построенный или реконструированный/перепланированный объект);
- акт о приобретении с публичных торгов;
- свидетельство о праве собственности на долю в общем имуществе, в том числе супругов (если супруги или другие совладельцы определяли размер своих долей у нотариуса);
- копия вступившего в законную силу решения суда, подтверждающего право собственности (в том числе при разделе имущества, признании права собственности в судебном порядке);
- постановление судебного исполнителя о передаче имущества должника в натуре (в случаях обращения взыскания на имущество);
- договор о разделе имущества (если собственники произвели добровольный раздел);
- брачный договор (когда супруги определяют в нем права на недвижимость);
- свидетельство о праве на наследство (если объект недвижимости перешел по наследству);
- учредительный договор и акт приема-передачи при внесении в качестве вклада в уставный капитал юридического лица;
- решение собственника имущества юридического лица или уполномоченного собственником органа либо учредителей (участников), либо органа, уполномоченного учредительными документами юридического лица, либо решение судебного органа (при реорганизации юридического лица), а также утвержденный таким решением разделительный баланс или передаточный акт;
- протокол результатов торгов, конкурсов, аукционов, договор прямой адресной продажи государственного имущества и т.п., а также договор купли-продажи имущества или иной договор, заключаемый на основании любого из указанных протоколов;
- решение акима, договор купли-продажи земельного участка.
Это наиболее распространенные документы. Перечень не исчерпывающий.
Правоустанавливающий документ должен быть зарегистрирован в Департаменте юстиции г. Уральск по месту нахождения объекта недвижимости и содержать соответствующую надпись.
Два варианта оформления договора купли-продажи
1. Без участия нотариуса.
Для этого стороны самостоятельно составляют договор купли-продажи, соответствующий законодательству либо обращаются за этой услугой к юристу. После этого необходимо обратиться в Управление юстиции г. Уральск, специалист которого проверит документы и полномочия сторон, а также заверит подписи продавца и покупателя. Далее вы сдаете документы на регистрацию в ГК «Правительство для граждан» г. Уральск (ЦОН).
Обратите внимание, что для получения согласия супругов покупателя/продавца на покупку/продажу квартиры все равно необходимо обратиться к нотариусу.
2. У нотариуса.
В данном случае договор купли-продажи составляется нотариусом. Он также проверяет и полномочия продавца на продажу, заверяет подписи сторон, оформляет согласие супругов покупателя/продавца на покупку/продажу квартиры, разъясняет значение и последствия сделки.
Заключенный у нотариуса договор купли-продажи требует регистрации в ГК «Правительство для граждан» г. Уральск (ЦОН) по месту регистрации недвижимости не позднее шести месяцев после совершения сделки или на сайте egov.kz.
Когда же отдать деньги за квартиру продавцу?
Существует три варианта уплаты денег продавцу недвижимости: до оформления договора купли-продажи, во время и после.
Первый вариант крайне не рекомендуется, так как несет высокие риски потери денег для покупателя. Если все же решитесь отдать деньги сразу, то рекомендуем оформить договор о задатке.
Давайте рассмотрим два других варианта.
- Уплата денег во время оформления договора купли-продажи. Вне зависимости от того оформляете вы договор у нотариуса или нет, в тексте договора обязательно указывается стоимость квартиры в тенге и порядок ее оплаты. Нотариус, как правило, при оформлении договора выясняет, была ли произведена уплата. Если стороны планируют осуществить расчет сразу на месте, то он указывает, что оплата произведена при оформлении договора в его присутствии. После подписания договора и удостоверения нотариусом подписей покупатель передает деньги продавцу, продавец отдает покупателю договор купли-продажи для его дальнейшей регистрации в ГК «Правительство для граждан» г. Уральск (ЦОН).
- Уплата денег после оформления договора купли-продажи. Такой вариант, как правило, используется, если у покупателя нет всей суммы, и в договоре указывается, в каком порядке и в какие сроки он должен уплатить продавцу оставшуюся часть. Здесь риски несет продавец, который переоформляет квартиру без получения всей суммы. Поэтому важно все условия по оплате закрепить в договоре, чтобы затем иметь возможность обратиться в суд и взыскать деньги в судебном порядке.
2.Өтініш беруші мен оның отбасы мүшелерінің жеке куәліктерінің не паспорттарының көшірмелері;
3.Некеге тұру (бұзу), отбасы мүшелерінің қайтыс болуы, балалардың тууы туралы (қажеттілігіне қарай) куәліктердің көшірмелері;
4. Жалдау (жалға алу) шартын не тұрғын үй ордерінің көшірмелері;
5. Аумақтық әділет органының анықтамасы (өтініш берушіде және онымен тұрақты тұратын отбасы мүшелерінде Қазақстан Республикасы бойынша меншік құқығында оларға тиесілі тұрғын үйдің жоқ немесе бар екендігі туралы);
6. Анықтама бюросының немесе ауылдық округ әкімінің тиісті елді мекенде тұратынын растайтын анықтамасы;
7. Өтініш берушінің отбасы мүшелері деп басқа адамдар танылған жағдайда алғашқысы оларды өтініш берушінің отбасы мүшелері деп тану туралы сот шешімін ұсынады;
8. Халықтың әлеуметтiк осал топтарына жататын азаматтар қосымша өтініш берушінің (отбасының) халықтың әлеуметтiк осал топтарына жататынын растайтын құжат;
9. Мемлекеттік қызметшілер, бюджеттік ұйымдардың қызметкерлері, әскери қызметшілер, арнаулы мемлекеттік органдардың қызметкерлері, судьялар және мемлекеттік сайланбалы қызмет атқаратын адамдар жұмыс орнынан (қызметтен) анықтаманы не қызметкердің еңбек қызметін растайтын құжаттың көшірмесін қосымша ұсынады. Ғарышкерлікке кандидаттар, ғарышкерлер Қазақстан Республикасының Үкіметі беретін мәртебесін растайтын құжаттарды ұсынады;
10. Тұрғын үйді жалдау шарты бойынша берешегі жоқтығын растайтын құжат;
11. Мемлекеттік тұрғын үй қорынан тұрғын үйді жеке меншікке өтеусіз алуға құқығы бар азаматтардың санатына жататындығын растайтын құжат.
Құжаттарды қайда өткізу қажет?
Құжаттарды қабылдау Орал қаласы Тұрғын үй және тұрғын үй инспекциясы басқармасының кұжаттық қамтамасыз ету бөлімі арқылы жүзеге асырылады (103 каб., дүйсенбі мен жұма аралығында сағат 9.00-ден 18.00-ге дейін, түскі үзіліс сағат 13.00-ден 14.00-ге дейін).
Қызмет көрсету мерзімі
Мемлекеттік қызметті көрсету мерзімі қызметті берушіге құжаттар топтамасы тапсырылған сәттен бастап: күнтізбелік 30 күн.
Egov.kz порталына сілтеме
Өтінішті онлайн жіберу үшін мемлекеттік қызметтер порталына осы сілтеме арқылы өтіңіз.
- Заявление на приватизацию занимаемого жилища, подписанное всеми совершеннолетними членами семьи нанимателя.
- Копии удостоверений личности либо паспортов заявителя и членов его семьи.
- Копии свидетельств о заключении (расторжении) брака, смерти членов семьи, рождении детей (по мере необходимости).
- Копия договора найма (аренда) либо ордера на жилище.
- Справки территориального органа юстиции (о наличии или отсутствии у заявителя и постоянно проживающих с ним членов семьи жилища, принадлежащего им на праве собственности по Республике Казахстан).
- Справка адресного бюро или акима сельского округа, подтверждающая проживание в соответствующем населенном пункте.
- В случаях признания других лиц членами семьи заявителя, последним представляется решение суда о признании их членами семьи заявителя.
- Граждане, относящиеся к социально уязвимым слоям населения, дополнительно предоставляют документ, подтверждающий принадлежность заявителя (семьи) к социально уязвимым слоям населения.
- Граждане, относящиеся к категориям государственных служащих, работников бюджетных организаций, военнослужащих, сотрудников специальных государственных органов, судей и лиц, занимающих государственные выборные должности, дополнительно представляют справку с места работы (службы) либо копию документа, подтверждающего трудовую деятельность работника. Кандидаты в космонавты, космонавты предоставляют документ, подтверждающий статус, присваиваемый Правительством Республики Казахстан.
- Документ, подтверждающий отсутствие задолженности по договору найма жилья.
- Документ, подтверждающий принадлежность к категории граждан, имеющих право на безвозмездное получение в собственность жилища из государственного жилищного фонда.
Ссылка на портал egov.kz
Для подачи заявления онлайн пройдите по ссылке на портал государственных услуг.
Егер сіз Қазақстан Республикасының азаматы немесе оралман (тарихи отанына қайтып келген бұрыңғы отандас) болсаңыз, яғни, жылжымайтын мүліктің болуына немесе болмауына қарамастан, сіздің жеке тұрғын үй құрылысына 0,10 га жер алуға заң негізінде құқығыңыз бар.
Қазіргі уақытта Орал қ. жеке тұрғын үй құрылысына арналған бос жерлер жоқ, алайда, облыс аймағында жер үлесін алу үшін Орал облысының әкімдігіне жолығуға болады.
Жер телімін алуға өтініш беру
1. Жер телімін алуға өтінішті сіз egov.kz порталына бере аласыз.
1 САТЫ
Сізге төмендегілерді орындау қажет:
- белгіленген нысанда өтініш бересіз;
- өтінішке жер телімін орналастыру сызбасының электронды көшірмесін бекітесіз.
3 жұмыс күні ішінде сіз жер телімін таңдаудың ақырғы актісін келісімдеп, жер-кадастрлық жұмыстарының қызметтері үшін төлейсіз.
Жер теліміне жер-кадастрлық жоспарын жасау үшін Орал қ. «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ бөлімінің есепшотына екінші деңгейлі банктер арқылы қолма-қол немесе қолма-қолсых нысанда немесе Орал қ. «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ-ң төлемақы мөлшері мен күнін растайтын төлемақы құжаты (квитанциясы) берілетін кассаларында төлемақы төленеді.
Өтініш берушімен келісілмеген таңдау актісінің қызмет мерзімі он жұмыс күнін құрайды. Айтылған мерзім өткен соң Орал қ. «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ сізді алдын ала хабардар ете отырып, келісілмеген актті Орал қ. Сәулет және қала құрылысы басқармасына жоюына қайтарады.
Қызметтерді көрсету мерзімі: 28 жұмыс күні.
Қызметтерді көрсетудің аралық нәтижесі: келісімдеуші органдар мен ұйымдардың жер телімін таңдау актісін дайындау.
2 САТЫ
Жер-кадастрлық жоспары мен жерді уақытша (қысқа мерзімді, ұзақ мерзімді), ақылы (ақысыз) пайдалану шартын сала отырып, жер теліміне жерді пайдалану құқығын ұсыну туралы шешімімен уақытша ақылы пайдалану (жалдау) құқығын рәсімдеу.
Сіз электронды сұранысқа төмендегілерді бекітуіңіз керек:
- жер телімін таңдаудың соңғы келісілген актісі;
- жер-кадастрлық жұмысы қызметтері үшін төлемақы құжаты.
«Жеке кабинетке» мәлімдеме алу кезінде сіз 3 (үш) жұмыс күні ішінде уақытша жер пайдалану шартына қол қоюыңыз керек.
Өтініш берушінің қол қойған уақытша жер пайдалану шартының 7 күндей уақыт заңды күші болады.
Сіздің уақытша жер пайдалану шартыңыз мемлекеттік тіркеуден өткен және одан кейін Орал қ. тіркеу орны бойынша «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ-ң аудандық бөлімі арқылы Сізге берілуі тиіс.
Заңды тұлғаның жеке куәлігі, мемлекеттік тіркеуі (қайта тіркеуі) туралы мәліметтерді қызмет көрсетуші мен мемлекеттік корпорация жұмыскері «электронды үкімет» шлюзі арқылы тиісті мемлекеттік ақпараттық жүйелерден алады.
Қызмет көрсету мерзімдері: 22 жұмыс күні. Толық емес құжаттар жиынтығын ұсыну кезінде өтінішті қараудан бас тарту – 2 жұмыс күні.
Мемлекеттік қызметті көрсетудің ақырғы нәтижесі: жер-кадастрлық жоспары мен жерді уақытша (қысқа мерзімді, ұзақ мерзімді), ақылы (ақысыз) пайдалану шартын сала отырып, жер теліміне жерді пайдалану құқығын ұсыну туралы шешім, немесе бас тартуы жөніндегі себепті жауап.
2. Орал қ. тіркеу орны бойынша «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ-ң аудандық бөлімі арқылы.
1 САТЫ
Ол үшін сіздер төмендегілерді ұсынуларыңыз керек:
- белгіленген нысандағы өтініш;
- жер телімін орналастыру сызбасы;
- тұлғаны куәландыратын құжат (тұлғаны сәйкестендіру үшін).
3 жұмыс күні ішінде сіз жер телімін таңдаудың ақырғы актісін келісімдеп, жер-кадастрлық жұмыстарының қызметтері үшін төлеу керек. Жер теліміне жер-кадастрлық жоспарын жасау үшін Орал қ. «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ бөлімінің есепшотына екінші деңгейлі банктер арқылы қолма-қол немесе қолма-қолсыз нысанда немесе Орал қ. «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ –ң төлемақы мөлшері мен күнін растайтын төлемақы құжаты (квитанциясы) берілетін кассаларында төлемақы төленеді.
Өтініш берушімен келісілмеген таңдау актісінің қызмет мерзімі он жұмыс күнін құрайды. Айтылған мерзім өткен соң Орал қ. «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ сізді алдын ала хабардар ете отырып, келісілмеген актті Орал қ. Сәулет және қала құрылысы басқармасына жоюына қайтарады.
Қызмет көрсету мерзімі: 28 жұмыс күні.
Қызмет көрсетудің аралық нәтижесі: тиісті органдары мен ұйымдарының жағымды қорытындылары бар, жер телімін таңдау актісін дайындау.
2 САТЫ
Жер-кадастрлық жоспары (1 қосымша) мен жерді уақытша (қысқа мерзімді, ұзақ мерзімді), ақылы (ақысыз) пайдалану шартын сала отырып, жер теліміне жерді пайдалану құқығын ұсыну туралы шешімімен уақытша ақылы пайдалану (жалдау) құқығын рәсімдеу.
Сіз электронды сұранысқа төмендегілерді бекітуіңіз керек:
- жер телімін таңдаудың соңғы келісілген актісі;
- жер-кадастрлық жұмысы қызметтері үшін төлемақы құжаты.
Жер теліміне жер-кадастрлық жоспарын жасау үшін Орал қ. «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ бөлімінің есепшотына екінші деңгейлі банктер арқылы қолма-қол немесе қолма-қолсых нысанда немесе Орал қ. «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ-ң төлемақы мөлшері мен күнін растайтын төлемақы құжаты (квитанциясы) берілетін кассаларында төлемақы төленеді.
Мәлімдеме алғаннан соң сіз 3 (үш) жұмыс күні ішінде уақытша жер пайдалану шартына қол қоюыңыз керек. Өтініш берушінің қол қойған уақытша жер пайдалану шартының 7 күндей уақыт заңды күші болады.
Қызмет көрсету мерзімі: 22 жұмыс күні. Толық құжаттарды ұсынбаған жағдайда өтінішті қарастырудан бас тарту – 2 жұмыс күні.
Мемлекеттік қызметті көрсетудің ақырғы нәтижесі: жер-кадастрлық жоспары мен жерді уақытша (қысқа мерзімді, ұзақ мерзімді), ақылы (ақысыз) пайдалану шартын сала отырып, жер теліміне жерді пайдалану құқығын ұсыну туралы шешім, немесе бас тартуы жөніндегі себепті жауап.
Жылжымайтын мүлікке құқықтарды тіркеу
1. Egov.kz порталында (нотариуске бару кезінде):
1. нотариустың ЭСҚ-мен куәландырылған өтініш беру;
2. сауалға төмендегілерді қосу керек:
- жылжымайтын мүлік иесінің тұлғасын куәландыратын құжат;
- нотариуста куәландырылған, тіркеу объектілерін растайтын құқық белгілеуші құжаттар (нотариус электронды сұранысқа қосады). Қандай құжаттардың құқық белгілеуші құжаттарға жататынын мұнда біле аласыз;
- жылжымайтын мүлікті тіркеу үшін мемлекеттік бажды төлеу туралы түбіртек немесе жеңілдіктердің жеке санатын растайтын және жинақтарды төлеуден босататын құжат (жеңілдіктер тұрып жатқан зейнеткерлерге және мемлекеттік тіркеу сәтінен кадрларды дайындаумен және оқытумен айналысатын кіші кәсіпкерлік субъектілеріне қатысты қолданылады).
3. сауалға келісімге интернет желісінде қатысушылардың электронды мекен-жайларын көрсетіңіз (болған жағдайда).
Ескерту: мемлекеттік ақпараттық жүйелерде болатын, жеке тұлғаны куәландыратын, заңды тұлғаның мемлекеттік тіркеуі (қайта тіркеуі), Ұлы Отан соғысына қатысушы мен оларға теңестірілген тұлғалар туралы, Ұлты Отан соғысы жылдарындағы тылдағы қайсар еңбегі мен мінсіз әскери қызметі үшін бұрыңғы КСРО-ң ордендерімен және медальдерімен марапатталған тұлғалар туралы, 1941 жылдың 22 маусымынан 1945 жылдың 9 мамырына дейін кемінде алты ай жұмыс істеп (қызмет етіп) Ұлты Отан соғысы жылдарындағы тылдағы қайсар еңбегі мен мінсіз әскери қызметі үшін бұрыңғы КСРО-ң ордендерімен және медальдерімен марапатталмаған тұлғалар туралы, мүгедектер туралы, сонымен қатар, бала күнінен мүгедек болғандардың біреуінің ата-анасы туралы, жетім балалар мен он сегіз жасқа толғанға дейін ата-ананың қамқорлығынан айырылған балалар туралы, оралмандар туралы мәліметтерді – Мемлекеттік корпорация қызметкері мен нотариус «электронды үкімет» шлюзі арқылы Мемлекеттік корпорацияның ақпараттық жүйесі бойынша тиісті мемлекеттік ақпараттық жүйелерінен алады.
Қызмет көрсету мерзімі: 3 жұмыс күні ішінде. Жылдамдатылған тәртіппен – Орал қ. «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ-на өтініш келген сәттен бастап келесі күні.
Қызмет көрсетудің ақырғы нәтижесі: тіркеу немесе тіркеуді тоқтата тұру туралы мәлімдемені жіберу немесе мемлекеттік қызмет көрсетуден бас тарту туралы жазбаша себепті жауап.
2. Орал қ. тіркеу орны бойынша «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясы» ҰАҚ-ң аудандық бөлімі арқылы.
Егер сіз жеке тұлға болсаңыз, сіз келесі құжаттарды ұсынуыңыз керек:
- белгіленген нысандағы жылжымайтын мүлік құқығын (мүлік ауыртпалығын) мемлекеттік тіркеу туралы өтініш;
- жеке тұлғаны куәландыратын құжат;
- жер телімінің сәйкестендіру құжаты. Қандай құжаттардың сәйкестендіру құжаттары болатынын мұнда біле аласыз;
- жылжымайтын мүлікті тіркеу үшін мемлекеттік бажды төлеу туралы түбіртек немесе жеңілдіктердің жеке санатын растайтын және жинақтарды төлеуден босататын құжат (жеңілдіктер тұрып жатқан зейнеткерлерге және мемлекеттік тіркеу сәтінен үш жыл шамасында кадрларды дайындаумен және оқытумен айналысатын кіші кәсіпкерлік субъектілеріне қатысты қолданылады).
Қызмет көрсету мерзімі: 3 жұмыс күні. Жылжымайтын мүлік құқығын жылдамдатылған тәртіппен мемлекеттік тіркеу кезінде – өтініш түскен сәттен келесі жұмыс күні.
Қызмет көрсетудің ақырғы нәтижесі: жылжымайтын мүлікке құқығын мемлекеттік тіркеу немесе тіркеуді тоқтата тұруы туралы белгісі бар құқық белгілеуші құжат немесе мемлекеттік қызмет көрсетуден бас тарту туралы жазбаша себепті жауап.
Егер сіз заңды тұлға болсаңыз, сізге келесі құжаттарды ұсыну керек:
- белгіленген нысандағы жылжымайтын мүлік құқығын (құқық ауыртпалығын) мемлекеттік тіркеу туралы өтініш;
- тіркеу объектісі растаушы, құқық белгілеуші құжат. Жер теліміне құқықты (ауыртпалықты) тіркеу кезінде жер теліміне сәйкестендіруші құжат беріледі. Қандай құжаттардың құқық белгілеуші құжат болатындығын мұнда біле аласыз;
- жылжымайтын мүлік шарты бойынша құқықтарын (талаптарын) қайтару жағдайында құқықтарды (талаптарды) қайтару туралы шарт ұсынылады (активтер мен міндеттемелерін бірмезгілде беру туралы шарт);
- жылжымайтын мүлікті тіркеу үшін мемлекеттік бажды төлеу туралы түбіртек немесе жеңілдіктердің жеке санатын растайтын және жинақтарды төлеуден босататын құжат (жеңілдіктер тұрып жатқан зейнеткерлерге және мемлекеттік тіркеу сәтінен үш жыл шамасында кадрларды дайындаумен және оқытумен айналысатын кіші кәсіпкерлік субъектілеріне қатысты қолданылады);
- құрылтай құжаттары;
- құрылтайшылардың (қатысушылардың, директорлар кеңесінің, акционерлер кеңесінің) жылжымайтын мүлік объектілерін сатып алу немесе меншіктен шығару жиналыстарының хаттамалары (олардың жазбалары);
- шет елдік заңды тұлғалар сауда реестрінің ресмилендірілген немесе шет елдік заңды тұлғаның шет елдік мемлекеттің заңнамасы бойынша заңды тұлға болып табылатынын мемлекеттік және орыс тілдеріндегі аудармаларымен нотариалды куәландырылған басқа ресмилендірілген құжатын ұсынады.
Маңызды!
- Тіркеу өтінішінде салып алынатын немесе сатылатын активтердің жалпы теңгерімдік құны Қазақстан Республикасының антимонополиялық заңнамасымен белгіленген мөлшерінен асқан жағдайда, антимонополиялық органның бастапқы жазбаша келісімін ұсыну қажет.
- Жылжымайтын мүлік мен басқа да мемлекеттік тіркеу объектілері құқығының пайда болуын, туындауын, өзгеруін және тоқтатылуын растайтын құжаттар екі көшірмеде ұсынылады, олардың біреуі түпнұсқа немесе нотариалды куәландырылған көшірмесі болады.
- Құқық белгілеуші құжат сот актісі болатын жағдайларда және құқық иеленушіге құжаттың түпнұсқасы берілмеген жағдайда, тіркеуге мұндай құжаттың екі куәландырылған көшірмелері ұсынылады.
- Неке шарты болған жағдайда, бұл шарт екі данада ұсынылады, олардың біреуі түпнұсқа немесе нотариалды куәландырылған көшірме болады.
- Құқық белгілеші құжатта мәліметтері жоқ басқа ерлі-зайыптының біреуінің құқығын тіркеу үшін, неке қию жасына (18 жас) жеткен өтініш беруші тіркеу өтінішінде неке қатынастарында тұру деректігінің жоқтығы туралы мәліметтерді немесе неке қатынастарының болуын растайтын құжаттың көшірмесін сала отырып, өзінің жұбайы (жолдасы) туралы мәліметтерді көрсетуі тиіс.
Қызмет көрсету мерзімі: 3 жұмыс күні. Жылжымайтын мүлік құқығын жылдамдатылған тәртіппен мемлекеттік тіркеу кезінде – өтініш түскен сәттен келесі жұмыс күні.
Қызмет көрсетудің ақырғы нәтижесі: жылжымайтын мүлікке құқығын мемлекеттік тіркеу немесе тіркеуді тоқтата тұруы туралы белгісі бар құқық белгілеуші құжат немесе мемлекеттік қызмет көрсетуден бас тарту туралы жазбаша себепті жауап.
Тұрғын үйді пайдалануға беріп жер телімін жеке меншікке алу
Алты айдан соң жерді пайдалану актісін берген сәттен тұрғын үйді тапсыру керек, яғни, жеке тұрғын үйді пайдалануға беру туралы актке қол қою керек. Осы бөлімді сақтаған жағдайда ғана, жер телімін жеке меншікке беруге болады.
Егер жарты жыл уақыттың ішінде үй салынбаса, жер телімінің орналасқан орны бойынша әкімдікке жолығып, уақытша жалдау мерзімін жарты жылға созу керек.
Екі жыл шамасында үйді салып, пайдаланбаған жағдайда, мемлекет ҚР Жер кодексінің 93 бабы бойынша келтірілген зардапты өтеу талабымен жер телімін қайтарып алуға құқылы болады.
Если вы являетесь гражданином Республики Казахстан или оралманом (бывший соотечественник, вернувшийся на историческую родину), значит вне зависимости от наличия или отсутствия недвижимости имеете законодательное право на получение 0,10 га земли под индивидуальное жилищное строительство (ИЖС).
В настоящее время в г. Уральск отсутствуют свободные земли для предоставления под ИЖС, но возможно обратиться в акимат для получения земельной доли в пределах территории области.
Подача заявления на предоставление земельного участка
Подать заявление на предоставление земельного участка вы можете:
1. Через портал egov.kz
1 ЭТАП
Вам необходимо:
- подать заявление в установленной форме;
- прикрепить к заявлению электронную копию схемы размещения земельного участка.
В течение 3 рабочих дней вам необходимо провести согласование окончательного акта выбора земельного участка и оплатить за услуги по проведению земельно-кадастровых работ.
Оплата за изготовление земельно-кадастрового плана на земельный участок осуществляется в наличной или безналичной форме через банки второго уровня на расчетный счет филиала ГК «Правительство для граждан» г. Уральск либо в кассах ГК «Правительство для граждан» г. Уральск, которыми выдается платежный документ (квитанция), подтверждающий размер и дату оплаты.
Срок действия несогласованного заявителем акта выбора составляет десять рабочих дней. По истечении указанного срока ГК «Правительство для граждан» г. Уральск возвращает несогласованный акт для аннулирования в Управление архитектуры и градостроительства г. Уральск, при этом заранее уведомив вас.
Срок оказания услуги: 28 рабочих дней.
Промежуточный результат оказания услуги: изготовление акта выбора земельного участка с положительными заключениями согласующих органов и организаций.
2 ЭТАП
Обращение за оформлением права временного возмездного пользования (аренды) - решением о предоставлении права землепользования на земельный участок с приложением земельно-кадастрового плана и договора временного (краткосрочного, долгосрочного) возмездного (безвозмездного) землепользования.
Вам необходимо прикрепить к электронному запросу:
- окончательный согласованный акт выбора земельного участка;
- платежный документ за услуги по проведению земельно-кадастровых работ.
После получения в «личный кабинет» уведомления вам необходимо в течение 3 (трех) рабочих дней подписать договор временного землепользования.
Срок действия неподписанного заявителем договора временного землепользования составляет 7 рабочих дней.
Подписанный вами договор временного землепользования проходит государственную регистрацию, после чего должен быть выдан вам через районное отделение ГК «Правительство для граждан» г. Уральск по месту регистрации.
Сведения о документах, удостоверяющих личность, о государственной регистрации (перерегистрации) юридического лица услугодатель и работник ГК «Правительство для граждан» г. Уральск получают из соответствующих государственных информационных систем через шлюз «электронного правительства».
Срок оказания услуги: 22 рабочих дня. Отказ в рассмотрении заявления при предоставлении неполного пакета документов - 2 рабочих дня.
Конечный результат оказания услуги: решение о предоставлении права землепользования на земельный участок с приложением земельно-кадастрового плана и договора временного (краткосрочного, долгосрочного) возмездного (безвозмездного) землепользования либо мотивированный ответ об отказе.
2. Через районное отделение ГК «Правительство для граждан» г. Уральск по месту регистрации.
1 ЭТАП
Для этого вам необходимо предоставить:
- заявление в установленной форме;
- схему размещения земельного участка;
- документ, удостоверяющий личность (для идентификации личности).
В течение 3 рабочих дней вам необходимо провести согласование окончательного акта выбора земельного участка и оплатить за услуги по проведению земельно-кадастровых работ. Оплата за изготовление земельно-кадастрового плана на земельный участок осуществляется в наличной или безналичной форме через банки второго уровня на расчетный счет соответствующего филиала ГК «Правительство для граждан» г. Уральск либо в кассах здания филиала ГК «Правительство для граждан» г. Уральск, которыми выдается платежный документ (квитанция), подтверждающий размер и дату оплаты.
Срок действия несогласованного заявителем акта выбора составляет 10 рабочих дней. По истечении указанного срока ГК «Правительство для граждан» г. Уральск возвращает несогласованный акт для аннулирования в Управление архитектуры и градостроительства г. Уральск, при этом заранее уведомив вас.
Срок оказания услуги: 28 рабочих дней.
Промежуточный результат оказания услуги: изготовление акта выбора земельного участка с положительными заключениями согласующих органов и организаций.
2 ЭТАП
Обращение за оформлением права временного возмездного пользования (аренды) - решением о предоставлении права землепользования на земельный участок с приложением земельно-кадастрового плана (приложение 1) и договора временного (краткосрочного, долгосрочного) возмездного (безвозмездного) землепользования.
Для этого вам необходимо предоставить:
- окончательный согласованный акт выбора земельного участка;
- платежный документ за услуги по проведению земельно-кадастровых работ.
Оплата за изготовление земельно-кадастрового плана на земельный участок осуществляется в наличной или безналичной форме через банки второго уровня на расчетный счет филиала ГК «Правительство для граждан» г. Уральск либо в кассах ГК «Правительство для граждан» г. Уральск, которыми выдается платежный документ (квитанция), подтверждающий размер и дату оплаты.
После получения уведомления вам необходимо в течение 3 (трех) рабочих дней подписать договор временного землепользования в двух экземплярах. Срок действия неподписанного вами договора временного землепользования составляет 7 рабочих дней.
Срок оказания услуги: 22 рабочих дня. Отказ в рассмотрении заявления при предоставлении неполного пакета документов - 2 рабочих дня.
Конечный результат оказания услуги: решение о предоставлении права землепользования на земельный участок с приложением земельно-кадастрового плана и договора временного (краткосрочного, долгосрочного) возмездного (безвозмездного) землепользования либо мотивированный ответ об отказе.
Регистрация прав на недвижимое имущество
1. На портале egov.kz (при обращении к нотариусу).
Для этого необходимо:
- подать запрос, удостоверенный ЭЦП (электронной цифровой подписью) нотариуса;
- прикрепить к запросу:
- документ, удостоверяющий личность владельца недвижимости;
- правоустанавливающие документы, подтверждающие объект регистрации, удостоверенные у нотариуса (прикрепляются нотариусом к электронному запросу);
- квитанцию об оплате госпошлины за регистрацию недвижимости или документ, подтверждающий отдельную категорию льгот и освобождающий от оплаты сборов (льготы действуют для проживающих пенсионеров и субъектов малого предпринимательства, занимающихся подготовкой и обучением кадров в течение 3 лет с момента государственной регистрации).
3. указать в запросе электронные адреса в сети Интернет участников сделки (при их наличии).
Примечание: сведения, содержащиеся в государственных информационных системах, о документе, удостоверяющем личность, о государственной регистрации (перерегистрации) юридического лица, об участнике Великой Отечественной войны и приравненных к ним лицам, о лицах, награжденных орденами и медалями бывшего Союза ССР за самоотверженный труд и безупречную воинскую службу в тылу в годы Великой Отечественной войны, о лицах, проработавших (прослуживших) не менее 6 месяцев с 22 июня 1941 года по 9 мая 1945 года и не награжденных орденами и медалями бывшего Союза ССР за самоотверженный труд и безупречную воинскую службу в тылу в годы Великой Отечественной войны, об инвалидах, а также об одном из родителей инвалида с детства; о детях-сиротах и детях, оставшихся без попечения родителей, до достижения ими восемнадцатилетнего возраста; об оралманах - работник ГК «Правительство для граждан» г. Уральск и нотариус получают из соответствующих государственных информационных систем посредством информационной системы ГК «Правительство для граждан» г. Уральск через шлюз «электронного правительства».
Срок оказания услуги: в течение 3 рабочих дней. В ускоренном порядке – на следующий рабочий день с момента поступления заявления в ГК «Правительство для граждан» г. Уральск.
Конечный результат услуги: направление уведомления о регистрации или приостановлении регистрации или письменный мотивированный ответ об отказе в оказании государственной услуги.
2. Через районное отделение ГК «Правительство для граждан» г. Уральск по месту регистрации.
Если вы являетесь физическим лицом, вам необходимо предоставить следующие документы:
- заявление о государственной регистрации прав (обременений прав) на недвижимое имущество в установленной форме;
- документ, удостоверяющий личность;
- идентификационный документ на земельный участок;
- квитанция об оплате госпошлины за регистрацию недвижимости или документ, подтверждающий отдельную категорию льгот и освобождающий от оплаты сборов (льготы действуют для проживающих пенсионеров и субъектов малого предпринимательства, занимающихся подготовкой и обучением кадров в течение трех лет с момента государственной регистрации).
Срок оказания услуги: 3 рабочих дня. При государственной регистрации прав на недвижимое имущество в ускоренном порядке – на следующий рабочий день с момента поступления заявления.
Конечный результат оказания услуги: правоустанавливающий документ с отметкой о произведенной государственной регистрации прав (обременений) на недвижимое имущество или приостановлении регистрации или письменный мотивированный ответ об отказе в оказании государственной услуги.
Если вы являетесь юридическим лицом, вам необходимо предоставить следующие документы:
- заявление о государственной регистрации прав (обременений прав) на недвижимое имущество в установленной форме;
- правоустанавливающий документ, подтверждающий объект регистрации. При регистрации права (обременения) на земельный участок представляется идентификационный документ на земельный участок. При уступке прав (требований) по договорам залога недвижимого имущества представляется договор об уступке прав (требований), договор об одновременной передаче активов и обязательств;
- квитанция об оплате госпошлины за регистрацию недвижимости или документ, подтверждающий отдельную категорию льгот и освобождающий от оплаты сборов (льготы действуют для субъектов малого предпринимательства, занимающихся подготовкой и обучением кадров в течение 3 лет с момента государственной регистрации);
- учредительные документы;
- протоколы собраний (выписки из них) учредителей (участников, совета директоров, совета акционеров) на приобретение или отчуждение объектов недвижимости;
- иностранные юридические лица представляют легализованную выписку из торгового реестра или другой легализованный документ, удостоверяющий, что иностранное юридическое лицо является юридическим лицом по законодательству иностранного государства, с нотариально засвидетельствованным переводом на государственный и русский языки.
Важно!
- В случае если в заявлении на регистрацию содержатся сведения, что совокупная балансовая стоимость приобретаемых или продаваемых активов превышает размеры, установленные антимонопольным законодательством Республики Казахстан, необходимо дополнительно представить предварительное письменное согласие антимонопольного органа.
- Документы, подтверждающие возникновение, изменение и прекращение прав на недвижимое имущество и иные объекты государственной регистрации, представляются в двух экземплярах, один из которых является подлинником или нотариально удостоверенной копией.
- В тех случаях, когда правоустанавливающим документом является судебный акт и в иных случаях, когда правообладателю не выдается подлинник документа, для регистрации представляются две удостоверенные копии такого документа.
- При наличии брачного договора данный договор представляется в двух экземплярах, один из которых является подлинником или нотариально удостоверенной копией.
- Для регистрации прав другого супруга, данные о котором не содержатся в правоустанавливающем документе, заявитель, достигший брачного возраста (18 лет), в заявлении на регистрацию должен указать сведения об отсутствии факта состояния в брачных отношениях либо сведения о своем супруге с приложением копии документа, подтверждающего наличие брачных отношений.
Срок оказания услуги: 3 рабочих дня. При государственной регистрации прав на недвижимое имущество в ускоренном порядке – на следующий рабочий день с момента поступления заявления.
Конечный результат оказания услуги: правоустанавливающий документ с отметкой о произведенной государственной регистрации прав (обременений) на недвижимое имущество или приостановлении регистрации или письменный мотивированный ответ об отказе в оказании государственной услуги.
Сдать жилье в эксплуатацию и получить земельный участок в частную собственность
Через 6 месяцев с момента выдачи акта на землепользование необходимо сдать жилье, т.е. подписать акт о вводе индивидуального жилого дома в эксплуатацию. Только при соблюдении данного пункта земельный участок может быть предоставлен в частную собственность.
Если в течение полугода дом не построен, необходимо обратиться в акимат по месту нахождения участка и продлить срок временной аренды на полгода.
В случае отсутствия строительства и эксплуатации жилья в течение двух лет, государство вправе изъять участок с требованием возмещения ущерба по ст. 93 Земельного кодекса Республики Казахстан.
Қызыл сызық - елдi мекендердi жоспарлау құрылымындағы кварталдардың, шағын аудандардың, өзге элементтердiң аумағын көшеден (жолдардан, алаңдардан) бөлiп тұратын шекара. Әдетте қызыл сызық құрылыс салу шекарасын реттеу үшiн қолданылады.
Меншiк иелерi не жер пайдаланушылар жер учаскелерiн құрылыс салу үшiн (коммуникацияларды жүргiзу, аумақты инженерлiк жағынан дайындау, абаттандыру, көгалдандыру және учаскенi жайғастырудың басқа да түрлерiн қоса алғанда) пайдалануды тек қана Қазақстан Республикасының заңнамасында белгiленген тәртiппен бекiтiлген жобалау құжаттамасына сәйкес және нысаналы мақсатын немесе сервитутты, аумақты аймақтарға бөлудi, қызыл сызықтарды және құрылыс салуды реттеу сызықтарын, құрылыс саласындағы құрылыс салуды ұйымдастыру және рұқсат беру рәсімдерінен өту және оны пайдалану қағидаларын сақтай отырып жүзеге асыра алады.
При строительстве индивидуальных жилых домов возникают вопросы о том, как разместить дом на участке, что такое красные линии и другие.
Согласно Закону Республики Казахстан «Об архитектурной, градостроительной и строительной деятельности», красные линии - границы, отделяющие территории кварталов, микрорайонов, иных элементов в планировочной структуре населенных пунктов от улиц (проездов, площадей). Красные линии, как правило, применяются для регулирования границ застройки.
Территории, занятые и предназначенные для занятия площадями, улицами, тротуарами, проездами, дорогами, набережными, парками, скверами, городскими лесами, дорогами, водоемами, пляжами, кладбищами и иными объектами, предназначенными для удовлетворения нужд населения (водопроводы, отопительные трубы, очистные сооружения и другие инженерные системы общего пользования), являются территориями общего пользования. Таким образом, территории в пределах «красных линий» относятся к территориям общего пользования.
Использование земельных участков собственниками либо землепользователями для застройки (включая прокладку коммуникаций, инженерную подготовку территории, благоустройство, озеленение и другие виды обустройства участка) может осуществляться только в соответствии с утвержденной проектной документацией и соблюдением целевого назначения участка, зонирования территории, красных линий, линий регулирования застройки, правил застройки и эксплуатации.
Отклонение от установленных красных линий и линий застройки при планировке и застройке влечет ответственность, предусмотренную законами Республики Казахстан. Линии застроек должны проходить на расстоянии 3-6 метров от красных линий.
Ширина красной линии может колебаться в зависимости от значения прилегающей территории (общегородская или районная магистраль).
Если красная линия проходит через территорию вашего земельного участка, вы вправе обратиться в ГУ «Управление архитектуры и градостроительства города Алматы» за разъяснением, почему её провели через ваш участок, а также выяснить подлежит ли ваш земельный участок изъятию под государственные нужды.